Discussie

Marketing, enkele aanwijzingen ..

Gepost door rhp 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Marketing, enkele aanwijzingen ..

    rhp
    06 juli 2011 15:23
    Hier op museumserver praten niet-marketeers over dat vak. Ik, te goed voor deze wereld en omstreken, ben u behulpzaam (als ik zin heb).

    Het cassettedeck, kent u dat nog? Vast. Een 1 op 1 opvolger heeft die niet, maar wel zijn er CD's om te branden en MP-3's om mensen uit te lokken iets te stelen waarna blijkt dat dat vervolgens strafbaar is. Tenzij u hard- en software volledig gescheiden ziet, is de muziekbranche wat dat aangaat behoorlijk flauw bezig. De MP-3 speler is door IT'ers op een zolderkamer in elkaar geschroefd en per usnet.alt.groups (hoeheetdatookweer) verspreid, wilde u dat soms beweren? U zegt het maar hoor. Het Debutantenbal, ooit van gehoord? Binnen de kaste, op niveau, worden families aan elkaar gelinkt van eigenlijk niet zo zelfstandige jongens en meisjes. Subcultuur.

    Cassettepraat
    Het door een microfoon opgenomen signaal wordt omgezet in magnetische energie waarvan een afdruk op de band komt. Met magnetisme leest de weergavekop die band op zijn beurt uit. De weer te geven frequenties - de prestaties - verbeteren met een snellere bandloop of een smallere spleet. Dat is simpelweg een kwestie van golflengte. Hoge frequenties namelijk, zijn (fysiek) kleiner op de band weergegeven. Het vereist daarom wel een goed tape om die hoge frequenties ook hoorbaar te maken en het verklaart gelijk waarom het gevreesde wow en flutter bij vrij lage tonen optreedt, piano bijvoorbeeld.

    We gaan door. De bandloopsnelheid van uw DIN 45500 apparatuur is vastgelegd op 4,75 cm/s. Dar kunnen we geen meters pakken. De engte der spleet is dus des poedels kern. De inferieure, verouderde permalloy kan vanwege het materiaal niet die keiharde maar splinterdunne spleet hebben. Japanse fijnmechanisch supergrootheid [x] produceerde de GX en 4 micron werd 1 micron. Het kostte hoofdbrekens en zweetdruppels, het resultaat mag gezien en vooral gehoord worden. Focused field, klein contoureffect en van Kristalferriet met Sn 02 behandeling (een metaallegering, de natuur- cq materiaalkunde doet ook mee) . Bij 3 uur gebruik per dag, zo berekenden hamsters in proeflokalen met Dilbertbril, viert u 136 jaar luisterplezier. Kon supergrootheid [x] ook niet weten dat een bende goddelozen dat afschafte en hun importeur neemt de telefoon ook al tijden niet meer op. Maar zo kei- en keihard is de kop, wat ook blijkt uit de Potentiometer/frequentie grafiek die volgt en lijnrecht is. Als een koppelkromme, voor de autoliefhebbers onder ons met bril die ook de wangen uitzicht gunt. U merkt: kop, loopwerk en band zijn factoren bij kwaliteit. En in mensentaal uit te leggen, niet dat een Apple nu eenmaal goed is want op de kunstacademie zijn ze heel slim. Mij overtuigt dat nooit zo.

    Debutante
    Bijna elk succesvol bedrijf doet wat betreft netwerkerij meer dan adverteren alleen. Ook uw marketingboek en zeker uw onderneembijbel schrijven dat voor. Nemen we de Ellegirl maart 2006 erbij, dan blijkt het een soort netwerkpartij te zijn (maar dan eentje die werkt). Alexandra is de Haagse bijdrage. Op haar baljurk een bomberjack. Arthur van A en Arthur S hebben een zeer hoog makelaar in koffiegehalte. Zijn aan de cola. Trouwe vrienden, maar broers had ook gekund. Beroep en schoolcijfers bepalen de ballotage, mocht u dat niet weten. Jing Wang's ouders hebben haar op pad gestuurd, en u mag raden wat voor bedrijf ze hebben. 't Is horeca. e

    Organiseer. Voeg kruiden toe, in dit geval De Liefde maar zoals Zwartecross of Kermis leren hoeft dat niet per se; als het maar goed vermaak is als er niet net gewerkt wordt. Dan heb je er nog wat aan, coldcalling vindt niemand leuk. Heeft u tijd? Doen we een terzijde.
    Verdiepingsstof, voor de snelle leerlingen. Denemarken, die waren er helemaal klaar mee. Waarmee? Met dat verantwoorde, zeker nu dat mainstream ingevlogen wordt vanuit de US (tegelijk met cowboygedrag, submerk van Donalds vernoemt naar ecovervoer en voddige krant last but not least kelderende kreditrating).. in de standaardcultuur wordt voorgeschreven door expats in Ipods, in Amsterdam Zuid enzo. Mjeu en Amerikanen, ja dat combineert marketingtechnisch lekker, mankeert die lui? Sinds jaaaaren hoogste energiegebruik op elk gebied, de V8 machobak is reatief heus niet het grootste probleem en tenminste nog imagopit. Verder doet Denemarken dat ook wel al heel lang. Biol. boeren, Deens design; je wilt na liflafjes ook wel es wat steviger werk.
    Het was op Folkwoods, eergister. Man met gigantisch instrument. Later bleek het een bas. Petite gelijkend Helena Bonham Carter, cup G pakweg. De zwijgzamere broer van Geoff Capes op gitaar, die een beetje gekke blikken deed .. maar toch geen nare man. Denemarken, kortom, wilde iets meer Costa del Sol onder de herfstige zon. Nu dan even stilgestaan bij de evil twin sister van Bonham, met 30 kilo meer, aan de polka. Kijk, ik wil niet al te sueel van toon zijn op zooo een verantwoord forum als dit, maar wat gaat strakker en staat harder: zo'n iel Deens popje met sluik haar .. of dit ontketende oermens op 78 toeren die harder stuitert dan een puber op rotjeknorse bpmmuziek .. Kortom, dit moet toch de Deense VVV zijn geweest, die hier achter zat. Imagohulp, want het laatste dat we in het nieuws vernamen van de Denen was Feta die Grieks smaakt maar niet zo mag heten, tja..daar bouw je geen imago mee.

    Dag dogma
    Bijgaand Agneta. Officieel is dat geen model. En is een echt model veel beter. Zowel qua uiterlijk, qua boezem want dat wil ik overal en altijd, qua lengte want dat meet ik na op de foto en dtp is altijd eerlijk en qua uitstraling cq personage want ik hou echt niet van succesvolle geëmancipeerde multimiljardairs, ik tippel op van die hoeramiepies. Ik zet het dik aan, het is natuurlijk wel waar. Al die domme dogma's en oude ideeën en gebruiken, in 2011 zo vele jaren na het Lu-koekje? (koekje machinaal weggezet, vorm en verhouding van postzegel. Aardig ijkpunt marketing).

    Radioreclame, zo-even. 19% taxfree in de drogist. De enige P van de 4 P's die je raakt is prijs. Doe je dat, heb er kijk op. Waarop? Geld. Minstens drie belastinghervormingen zijn we verder, onder de jeugdigen valt het niet uit te sluiten dat sommigen niet eens weten waar taxfree op slaat - op shoppen op Schiphol. Ticketsticketsticketsticketstickets is een andere reclame. De radiozender is natuurlijk impel stimpel stapeldol dat ze dat toestaan, hoe idoot is het uren te vergaderen over je tracklist en deze herrie, met instantzap-garantie te publiceren. Van belang is dus in te zien, dat men in Nederland het buskruit op marketinggebied bepaald niet uitvond. De woningmarkt, arbeidsmarkt, huwelijksmarkt en economie zuigen ook. Het gaat slecht, verder gaat het goed al blijft het jammer dat iedereen met een ziel zich in Nederland roepende in een woestijn weet. Het went, dat weet ik inmiddels.

    Meer cassette
    Onnodig te zeggen dat die robuuste fijnmechanica garant staat voor perfecte capstannen, spoelen en servo's zodat de bandloop zachtzoevendsoepellikkerbarendlekkerkloekenmoedigfrispeertje gaat.

    Dus:
    •Japans bedrijf promoot zo 's lands eer, productietechniek. Zouden wij ook es moeten hebben, eer.
    •Bij de marketing blaten we er niet op los met schrijf u in of meld u aan, maar vermelden we echte eigenschappen. Beetje uitvergroten hoe groot het effect is van het contour of de azimutfout; dat mag.
    •Weten we dat gestudeerde jongens met potentieel voor introversie de klant zijn, dan haken we daarop aan. Denken we dat auto-kenners een klant zijn voor cassettes, dan verzinnen we een gelijkend diagram. is het mannenspul, dan gebruiken we mannentaal.
    •In de NL-10 kunt u bangige, wezelachtige vlees noch visbeschrijvingen lezen van bands die denken dat in 3 zinnen 6 genres noemen 5 keer meer mensen trekt. U bent wijzer: U mikt, kiest, vertaalt in voordelen-zie bovenstaand. Draagt uw boodschap uit en garandeert hem 136 jaar ongeacht reïncarnatie, successie of beide. U blijft onderdelen leveren, want hoe doet u dat anders met uw merkrecht van 5 jaar? Heeft u alles half gedaan en hoeft er van alles niet, dan snap ik dus niet hoe u dat gefinancierd krijgt (snap ik sowieso vaak niet) en wat u nou eigenlijk wil.

    Stel nu dat ..
    veronderstel nu dat dat allemaal nog niet haalbaar is, bijvoorbeeld omdat u inderdaad nog niet zover bent. Geen specifieke USP's hebt, uw directeur elk moment van kernactiviteit kan wisselen en het marketingbudget nog met Duplo speelt in plaats van met Technisch Lego.
    Niks erg. Winkeljuffrouw, voorkomendheid, daar staat het kasteel van Markies de Sade bast de borsthaarsnor naast de Ricardfles (stukje Swimming Pool met Charlotte Rampling).

    Zelfs een Universiteit als Erasmus featured in hun blad EM mevrouw Wong, een naar Aziatische maastaven nogal leuk beboezemde vijfdejaars die niet minder dan 16 uur de helpdesk bemoedert; ik vind haar iets knuffelbaars in een niet-sexuele hemisfeer hebben, vandaar. Wetenschappelijk onderbouwd dit gevoel, las ik gisteren, Aziatische moeders hebben een tweecomponentensterke hechting hoewel wetenschappers spreken van plakkerigheid. Waar auto's gemaakt worden weet inmiddels bijna niemand meer, maar IT en Aziatisch dat matcht wel.

    Ten tweede male een dus:
    •Zo'n alomvattend, holistisch cassettemarketing-ding: dat is wel het mooist. Maar de praktijk leert dus wel, dat een fraai concept door de directies ijskoud gedumpt wordt. Dit is dus het wenkend perspectief, maar of de koninklijke weg begaanbaar is hangt af van de lange termijn, van uw baas dus.
    •When in doubt: winkeljuf. Zijn zeker ook man-versies van en u kijkt uw publiek aan om te weten wat werkt. Student-moeder. Beatrixtheaterpubliek-Chippendale. Ellegirl-Renske. Maar dan zeker een feestje erbij ter sponsoring .. je hele marketing op fhmmetjes dat redt je volgens mij niet, bijvoorbeeld omdat ze nooit lang blijven.


    PS Channe Nussbaum heet de zangeres die stuitert.



    5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2011 15:24 door rhp.
  • Re: Marketing, enkele aanwijzingen ..

    rhp
    28 juli 2011 12:50
    Vreemd is, dat men in het land soms niet lijkt te weten wat de culturele bagage is van mensen. Nee, Bach is dat niet. Adriaan van Dis slechts in zeer luttele huisgezinnen. Mies Bouwman wel.

    Een galgenhumorisctische film in ten little negertjesstijl van Agaath is drop dead gorgeous. Kan het op de film, dan kan het ook op toneel. Kan het op toneel, dan kan het ook op buitenlocaties. En geef toe, in de retail liggen we aan het gas.

    Benodigd door Drop dead gorgeous, met Kirsten DUnst en Kirsty Alley

    . een goee lokalie waar mooie modellen vanaf kunnen kotsen
    . gelegenheid jurkjes te showen
    . catwalk appeal
    . laagdrempelig
    . stukje slapstick mogelijk
    memorabele tekst: Hank, close up shop 2 x. Is de shop in shop niet de plek voor Pandor Mac en heeel gek haar? Hele toer daar intellectueel over te komen.

    Dat sneller beter verder kent het perosoneel wel zo'n beetje, dus de vaste Korfkrachten doe je met zo'n galgenhumorfilm life waarshcijnlijk zelfs een lol.Hoe ik ze ken. Cast Hank op parfumdoos.

    Supertrash, Inwear, Burnarina Guess fulippo Imps en Elfs nou ironie was er al en slippers verkopen ze ook als het moet (nu, dus). Merk met hoofdletter, maar eigenlijk handel.


    De modellen wil ik net-niet, en gelijkend op filmische mopjes. Moet gek lopen, wil het Korfpersoneel deze niet kennen.

    (En Kirsten DUnst staart ze heel de dag aan



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/07/2011 12:58 door rhp.
  • Een Boek!

    rhp
    10 augustus 2011 17:02

    Wij verpoosden (-ten?) in het Rotterdamse. In een van de boekhandels aldaar. En stelden ons de vraag: zouden we de mensen aan het lezen kunnen krijgen. Reclamecampagne, basisschool; het doet niet niks, maar het gebeurt al en alles is al gezegd. Nee, dramatisch, méér, veel meer.

    Lezen is natuurlijk een introverte bezigheid. Dat heeft in deze tijd van blij-op-festival, grote meneer die imagoschade toebrengt is de ideale man (hmm? sla er tv-programma's met jury's op na) en fondantroze poppemeidjes met blérende mobiels de schijn niet mee.
    De optimist zegt, dat het dan nog heel redelijk gaat met de branche, bij al die tegenslag. Ik denk dat dat zo is, mede ook omdat boeken niet duur zijn en in dat licht bezien de verkoop uiterst gemotiveerd en zeer dicht gedistribueerd. Terug naar de vraag: meer. Nog meer (zo dan).

    Scheiden.
    Daar kwam ik op uit. Depressief is introvert, of je kan echt niet bij je gevoel. Alleen, dat is toch ook wel modaal en thematisch. De enkele seriele hokker daargelaten. Staren in de verte, hoe moet dat nou, was ik maar elders, rommel in je kop: dat reflectieve en introspectieve: dat doet het helemaal.

    Scheiden is nogal duur, en met die huurprijzen in Nederland-cowboyland owrdt dan niet beter. nvvr.org, ook zoiets. Een boek lezen kost weinig en stelt geen eisen aan lokatie of actualiteit vriendenkring.
    Moet u nagaan, de inspiratie voor deze gedachtengang kwam uit 'Verder,' want de Nederlandse Scheidingsadvocaat heeft een zeer leesbaar tijdschrift.

    Anke Mulder, boss, heeft op pagina 1 nu echt zo'n colofonfoto. Nelleke Zandwijk op haar laatste, Fay Weldon. Marketeers noemen zo'n onopvallende hint al snel sublimaal, waarvan akte, volledigheidshalve deze productie ter kennisneming.

    Last but not least, is de breedte en diepte van het aanbod het sterke punt van de boekenwereld. Scheiden omvat als grondtoon die depressie, maar de fases boosheid, onderhandelen en aanvaarding zijn evengoed wetenschappelijk boekgestaafd en gedefinieerd (en wel door dr Elisabeth-Kubler-Ross). Voor elk wat wils; in-het-brein-van-de-seriemoordenaar in de boze fase, zelfhulplectuur na acceptatie en over onderhandeling zijn hele afdelingen volgeschreven.

    Waar is onze moeder? De Weldoener. De verdwijntruc; een liefdesgeschiedenis. Op kamers.

    Zomaar wat titels uit het schap, mijn stelling onderbouwend met Titels (subsidiar één lead).

  • en dan heb ik het nog niet over herkenning

    rhp
    10 augustus 2011 17:07
    Met Frits had ik willen leven, maar ik kon geen gelukkige man naast mij verdragen. Levensgevoel is niet iets wat je kunt overnemen. Ik heb het heus wel geprobeerd met Antonia eten, maar ik kon niet naar mezelf kijken en blij zijn met wat ik zag of in de derde persoon praten. Ik praatte over mezelf in de eerste persoon maar gedroeg me als de tweede persoon.
    Omstandigheden kun je maken, ik kan zelf op een herfstige avond beeldje gieten van kokend lood, ik noem maar wat, of, zoals Frits altijd zei, er zijn momenten dat je er meotzijn en dan moet je er ook zijn en dan ben ik er ook. Ik wilde liever ver weg zijn.

    Nelleke Zandwijk, Avonturen van een uitslover.



  • De klant en was will das Niels

    rhp
    11 oktober 2011 19:06
    Er is veel aan de hand in de wereld. Om onzeker van te worden. Ook al ben je dan 20. Om maar een paar dingen te noemen:

    •Burgemeester van SLiedrecht stapt op na vermeende greep in de kas.
    •Crisis bij stichting kerk en geloof in kwestie Catholica
    •Plots nu is motilium gevaarlijk, terwijl het middels sinds 1978 op de markt is (aldus Knack).
    •Gunther's 15 reasons lanceert frontale aanval op cookie-monster ( [www.gva.be] ).


    In de autoweek test men in nummer 41 modale auto's, 4 meter 40 gemiddeld. Cruze, Lancer en Ibiza. In het sprookjesbos. Voor iemand als Lotte van de playboy bijvoorbeeld, word je daar als (Shaguarrijdende) mokkelblondie niet warm of koud van. Een Octavia waar u en ik even lang voor krom liggen als een Arbeider-Boer voor een Trabant, die vindt ze best wel okee ofzo (gaap) en hoe heette jij nou ook alweer ik heb wel vanavond nog een afspraak in Ysbrechtum hoor dus om 8.54 ben ik weg.

    Niels daarentegen, gefeatured in de Autoweek, heeft een Mitsubishi Colt. Is 20, is zo te zien een geschikte peer. Logischerwijs kunnen er twee dingen gebeuren: hij kiest de Mitsubishi, zijn huidig merk. Of degene die beter bij hem past. Sportleraar, 20 jaar. Gelkoppie, Aziatisch postuur cq tenger.

    Wij denken aan die sportleraar. Da's spulletjes mee. De Cruze heeft de grootste koffer. Wij denken sociaal. Docent, met kindertjes is dat en niet lease en vuile klusjes waar opdrachtgever te mooi voor is. Of bijdehandjes die alles beter weten in de ICeeeeTeeee TSI. Na jaren van geploeter eindelijk een echte auto, en in de test wordt dat met zoveel woorden ook gezegd en toegegeven. "Hij kan het best, als ie maar wil!"

    Tacuma, Getz, Nubira, Evanda you name is altijd en eeuwig werd er gejeremieerd over het aardappelbakplastic in het dash en nu het mooist van allen, beter nog dan Astra eigenlijk. [www.autokanaal.be]

    Ik bedoel, je zou het van een 6+ naar een 8- kunnen noemen. De Chevrolet, in America het merk van Caprice Classic van een metertje of vijfenhalf of Corvette, is ook de meest musculaire van het stel. Het vlezigst, massiefst, de Mercedesfactor, de stompe snuit. Danwel die sport, danwel compensatie voor het tanige lijf. Grootste van het stel qua koffer en hoofdruimte, zei ik dat al?

    De Lancer is van voren een agressieve wagen, en deze houthakkerhemdkerel oogt niet zo. De achterkant is niet erg opmerkelijk en het dash saai. In plaats van 140 veel minder paarden, 1.6 ipv 1.8. En de Lancer was in de vorige generatie een heel ander ding. Dus te zeggen dat het Merk Mitsubishi zo doorslaat, dat zou toch ook snel geconcludeerd zijn.


    Neemt die man wel op tijd zijn pilletjes en zeg jij nou ook es wat Jacques wil zeker nog wel trekken zo'n bak aan jou heb ik ook niks .. dus wat zegt het nare sujet: de Ibiza, model al jaren oud, dash nooit hip geweest, nu met 1.2 alleen zonder system Porsche voorzover Porsche nog bestaat met die Cayennes en Pan/Almera's hi there it's me! kwispeldekwispel 't is een puppie! en zo rijdt het ook [link.marktplaats.nl]).


    [marketing, wat een akelig vak is dat] [een kleine speurtocht op het net leerde dat dat wat ik van VW altijd al dacht, omzet kopen, in kwestie een vd grotere leaseclubs te Almere klopt. Voor 50% volkswagen bank, het staat er gewoon. De andere helft de Duitse Barings (tja, dat lijkt geinponem, maar zo werd de Siegmund Jahn bank (of zoiets, en dan B ipv DDR) toch wel omschreven eigenlijk. zo heel goed gaat het niet meer daar. als je contracten 5 jaar worden en je krediet kortlopend driemaandelijk is, hoe zat dat ookweer met die ratio's en delingen?) ]










    5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2012 13:42 door rhp.
  • Re: De klant en was will das Niels

    rhp
    22 oktober 2011 16:59
    Meer Dennis P. en nu zo met de Vrek in premiere (30 oktober) een stukje marketingding over product excellence maar dan op de P van prijs.

    Dat bestaat. [rhp-producties.nl]

    Ja dat is 'em: la da
  • De Snickersklant (man, bedoel ik, niet Naomi)

    rhp
    27 oktober 2011 18:43
    Scarlett Johansson.
    Wat maakt haar zo leuk voor de man, niet zijnde oei-ik-groei en ieuw alles is eng en oi! al 9 maanden meid wat ik allemaaaaaal voel ooooh wat ik voel. 88 x maagd, dan wordt je de kenner op relatiegebied bij de Volkskrant. Bijzonder, die Volkse Krant en over wie ik het heb zoekt u zelf maar uit maar de link is de Suske man die alles kan.

    Scarlett is into nerdette. [www.imdb.com] Is het gezelschap van nerdmannen, in Bobby Long. Is het gezelschap van nerdmannen, met Andrew Sitek. [www.muziekweb.nl] Is zo'n mutseknuts, met Javier Barden dus dat is alleszins consequent (Suske en espanjol). Is een dochter in bimbostijl, die paps' carriere qua PR ondersteunt. Dochter van Dennis, bekendst van Jerry Lee Lewis, dat heeft toch ook wel wat. Toen de casting en de scriptschrijver toch aan het associeren waren, kwam een nakomelingetje wel te pas. Is een vrouw in ondertegenstijl pruillipmutant, in Match Point. Wordt daarom neergeknald, in welk geval het middel toch wel wat erger is dan de kwaal.

    Had ik al gezegd dat ze a) zo mooi is dat FHM dat echt nooit kan betalen en b) veel op Molly Ringwald lijkt zodat de midlifecrisee ook optimaal bediend is en had ik Jerry Lee Lewis al genoemd? D'r agent, d'r marketing of hoe je het noemen wilt (going strong sinds d'r 14e) zijn kortom ook geen kattedrek, potverdrie.

    Kortom, wat is Scarlett nooit?

    De utopiawerkvrouw. Kantoor a la Candice Bergen, lekker muffins eten en voila alles komt aangewaaid What women want. Of Huxtablisch, man en duim en woehaaa here I come .. maar nog steeds snap je niet waarom. Nee, de Zweeds ogende Poolse is realistisch, want vrouwen met een echte carriere zijn schaars en nimmer tegelijk ravissant, vraag het deskundig Jaap Jongbloed (mooiste meisje van de klas).

    Wie doe je daar, nu ik er toch over begonnen ben, een lol mee? Vrouwen weten dat heus zelf ook wel, dat hun carriere de bijwagen van pappie is of gewoon een streepje meer den herintreden. Mannen die dat zien, moeten -als ze te weinig ervaring hebben om de waarheid te kennen- dat weer helemaal gaan afleren en gaandeweg snappen waarom de medeconsultant in hun detacheerklus toch zulke vage antwoorden geeft.

    Oma's. Die willen dat graag zien. Want in hun tijd was dat heeeeeel anders. Dus hetzelfde.

    U weet voor wie de TV is.

    Leerdoel van deze marketingles: ken uw medium.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/10/2011 18:47 door rhp.
  • Ik begreep dat u hem niet begrijpt

    rhp
    29 maart 2012 13:52
    leven met een poppedop [rhp-producties.nl]

    ...dan kunt u hier terecht als u daar met moi over gecommuniceerd heeft, laatstelijk.

    Het zit in beschuitjes met muisjes
    Als ooievaar zich heeft gemeld
    Het zit in de oma die 's ochtends
    Door kleindochter wordt opgebeld
    Geluk zit in heel kleine dingen
    Een weekend aan zee met z'n twee
    Een liedje dat staat in een bundel
    En ook nog es op een elpee

    De moordenaar, wiens executie
    Een weekje nog werd uitgesteld
    Geluk is een weerloos oud vrouwtje
    Alleen op straat met een bom geld
    Geluk zit in heel kleine dingen
    Positief staan op de bank
    De moeder, die kraaiend en lachend
    Haar alimentatie ontvangt

    Het leven is een automobiel
    Wij allen zijn een deel van het wiel
    Liefde is een bouwvakkerstas
    Vreugde de waterpas
    Geluk dat is een klauwhamerkop
    Je grijpt zijn steel en timmert erop
    Maar als de kop er wat losjes op zit
    Dan klapt het geluk op 't gebit

    Een meisje dat denkt: Ik word moeder
    En daardoor geheel is ontsteld
    Maar opgelucht merkt op een ochtend
    Ze had zich gewoonweg verteld
    Geluk zit in heel kleine dingen
    Een dammer, die fijn heeft gedamd
    Of een jongetje, dat door zijn vader
    Nog nooit in elkaar is geramd

    Het leven is een keihard bestaan
    Toch is het ooit nog uit liefde ontstaan
    Maar vaak was dat niets meer dan ma uit haar sas
    Vanwege weer extra was
    Geluk dat was die fiets die je kreeg
    En als jarig jobje besteeg
    En gleden je voetjes eraf per abuis
    Dan trok het geluk door je kruis
    Tekst: Herman Finkers

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.