Discussie

Tips voor een starter, die graag wil werken binnen de museale sector

Gepost door Severne 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Tips voor een starter, die graag wil werken binnen de museale sector

    11 mei 2012 15:14
    Beste medeforumbezoekers,

    Binnen nu en een jaar zal ik afstuderen als archeoloog (onderzoeksrichting). Al vanaf het begin van mijn studie is het mijn grote droom werkzaam te zijn binnen een museum (medewerker/junior conservator o.i.d.). Echter, zoals jullie waarschijnlijk wel weten is er weinig aanbod (zeker voor starters) binnen deze sector. Daarbij heb ik weinig kennis over de mogelijkheden binnen een museum als archeoloog. Heeft iemand daar misschien wat informatie over?

    Ondanks de bedroevende perspectieven op de huidige arbeidsmarkt, is en blijft een museumbaan mijn grote carrière wens. Ik ben actief op twitter (check regelmatig museale pagina’s etc.), heb een linkedin account (uiteraard) en heb sinds kort een eigen blog waarop ik een enkel onderzoeksverslagen en artikelen op heb geplaatst, die ik tijdens mijn studie heb geformuleerd. Hebben jullie tips waar ik het beste kan gaan zoeken naar vacatures? Ik heb uiteraard wel de standaardsites gevonden, maar heeft iemand met wat meer ervaring in het vakgebied nog goede ideeën? Ik denk erover open sollicitaties te schrijven (dan probeer ik tenminste iets). Vandaar ook dat ik een blog met artikelen ben gestart. Iemand nog goede ideeën of tips? Ik hoor écht heel graag jullie reactie. 

    Groet,
    Severne

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.