Discussie

computerkunst?

Gepost door marjolein marloes 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • computerkunst?

    marjolein marloes
    25 oktober 2000 11:58
    Bestaat er zoiets als computerkunst?
    Wij zijn voor onze opleiding, 2e graads
    leraaropleiding teha, bezig met computers en de reltie tussen kunst en computers, wij willen graag meningen over het feit of er zoiets als computerkunst bestaat.
    Komt er wel gevoel bij te pas, of of worden er door de computer beperkingen opgelegd? We zouden heel erg geholpen zijn met jullie meningen.
  • Re: computerkunst?

    26 oktober 2000 01:07
    Voor mijn boek "Illustreren van kinderboeken als vak" (isbn: 905483112x, uitg. NBLC) interviewde ik voor het hoofdstuk over techniek Joep Bertrams (bekend van o.m. het Parool) en de Turkse tekenaar Ümit Ögmel. Hun antwoord kwam er op neer dat het er totaal niet toe doet wat voor techniek of medium je gebruikt. Sommige media of technieken liggen je beter, maar waar het omgaat is dat je je concept kunt vertalen en in feite dat je iets te vertellen hebt.
    Bestaat computerkunst: uiteraard, er bestaan computers en daar kun je iets mee doen. Sommige mensen gebruiken de computer als vervanger en anderen gebruiken de computer als computer. In de muziek wordt de computer al heel lang gebruikt, in de beeldende kunst minder lang. Voorbeelden te over van prachtig werk.
  • Re: computerkunst?

    19 december 2000 13:02
    het feit dat er kunstenaars zijn die zich bezig houden met netart en computerart lijkt mij een aanwijzing dat het weldegelijk bestaat de vraag is alleen wat is het precies bepaald puur het medium of iets computerkunst is of niet moet computerkunst interactief zijn of is een plaatje dat door een tekenprogramma gehaald is ook computerkunst ik denk dat een computer een kunstenaar zeker beperkingen oplegt maar elke tool legt beperkingen op ook een kwast, en deze beperkingen kunnen juist een uitgangspunt zijn voor zeer originele kunst. mochten jullie gebaat zijn met links naar artikelen over dit onderwerp, ik ben met een scriptie bezig o.a. over computerkunst stuur maar een mail dan mail ik ze terug
  • Re: computerkunst?

    Hans Kuiper
    19 juni 2001 11:44
    : Bestaat er zoiets als computerkunst?
    : Wij zijn voor onze opleiding, 2e graads
    : leraaropleiding teha, bezig met computers en de reltie tussen kunst en computers, wij willen graag meningen over het feit of er zoiets als computerkunst bestaat.
    : Komt er wel gevoel bij te pas, of of worden er door de computer beperkingen opgelegd? We zouden heel erg geholpen zijn met jullie meningen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.