Discussie

is dit nog wel kunst?

Gepost door broodfan 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • is dit nog wel kunst?

    23 maart 2001 19:16
    Ik ben een groot liefhebber Herman Brood's werken (ja, over smaak valt te twisten).
    Nu Herman aan het kwakkelen is met zijn gezondheid heeft hij al bijna een jaar geen doek meer gemaakt.
    Nou daar hebben ze iets op gevonden; in Tailand worden er nu tekeningen van herman door locale schilders op doek gezet.
    Herman hoeft ze alleen nog maar te signeren.
    Deze doeken worden als echte Brood schilderijen verkocht.
    Is dit nog wel kunst te noemen???
  • Re: is dit nog wel kunst?

    29 maart 2001 14:24
    : Ik ben een groot liefhebber Herman Brood's werken (ja, over smaak valt te twisten).
    : Nu Herman aan het kwakkelen is met zijn gezondheid heeft hij al bijna een jaar geen doek meer gemaakt.
    : Nou daar hebben ze iets op gevonden; in Tailand worden er nu tekeningen van herman door locale schilders op doek gezet.
    : Herman hoeft ze alleen nog maar te signeren.
    : Deze doeken worden als echte Brood schilderijen verkocht.
    : Is dit nog wel kunst te noemen???
    Neen, het is wel kunstig nog zo'n doek te verkopen. Daar Nederland vol zit met lui die menen kunstliefhebber te zijn en van Brood houden, zal ook dat wel lukken.
  • Re: is dit nog wel kunst?

    08 april 2001 16:53
    hbrood zou wel graag kunnen schilderen, helaas, het is een knoeier.
    dit zijn het soort lui, die de kunst kan missen.
  • Re: is dit nog wel kunst?

    11 april 2001 01:06
    Alle grote kuinstenaars worden gekopiƫerd in Aziƫ... : Ik ben een groot liefhebber Herman Brood's werken (ja, over smaak valt te twisten).
    : Nu Herman aan het kwakkelen is met zijn gezondheid heeft hij al bijna een jaar geen doek meer gemaakt.
    : Nou daar hebben ze iets op gevonden; in Tailand worden er nu tekeningen van herman door locale schilders op doek gezet.
    : Herman hoeft ze alleen nog maar te signeren.
    : Deze doeken worden als echte Brood schilderijen verkocht.
    : Is dit nog wel kunst te noemen???
  • Re: is dit nog wel kunst?

    14 juni 2001 16:25
    lees eerst vorige reactie op h.brood kunst of geen kunst.
    Hier spreekt de god van de kunst hij feilt zijn oordeel over watkunst is en wat niet kunst zijn religieuze aanhangers zullen jubelen in den hemel en de heiden in de hel terechtkomen en aldaar herman brood in de gedaante van de duivel ontmoeten
    prachtig hoe verschrikkelijk christelijk gereformeerd hier over gedacht wordt door sommige mensen En hoe herman brood zonder dat hij het wil de grenzen van wat 'KUNST' is en niet is verkent tevens is het zo dat er van Gogh tijdens zijn leven niet werd gewardeer terwijl hij nu tot de grote kunstenaars behoort. Een dergelijk oordeel als in de vorige reactie vind ik dan ook kortzichtig en weinig subtiel.

  • Re: is dit nog wel kunst?

    08 juli 2003 12:56
    iemand hier wel eens van Koons gehoord? Duchamp? Wittgenstein?
    dat dacht ik al...

    Waar men niets over weet, daarover zal men zwijgen.
    Vragen staat vrij maar lees godverdomme zelf ook eens een goed boek! Internet staat bol van de meningen gebasseerd op weinig meer dan een hap gebakken lucht. De vraag die je stelt is wel degelijk interessant, de reacties op de vraag bedroeven mij daarom deste meer. Zoek bovenstaande namen eens op in de bibliotheek en laat jezelf verrassen. Blijf van die vragen stellen maar verwacht niet geen sluitende antwoorden.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.