Informatie gezocht

george tielens 1888-1950

Gepost door i.van de berg 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • george tielens 1888-1950

    29 november 2000 22:03
    wie kan me info verschaffen over de Limburgse kunstschilder George Tielens (1888-1950). Hij schilderde vnl. landschappen en stillevens. Ben zelf in het bezit van een schilderij voorstellende : binnenplaats van een Limburgse boerderij!
  • antwoord

    29 november 2000 22:39
    : wie kan me info verschaffen over de Limburgse kunstschilder George Tielens (1888-1950). Hij schilderde vnl. landschappen en stillevens. Ben zelf in het bezit van een schilderij voorstellende : binnenplaats van een Limburgse boerderij!
    ====
    ====
    George Paul Tielens 1888-1950
    Venlo-Sittard.
    In de lexicon Scheen staat o.a. dat deze limburgse schilder autodidact was en pas op zijn 42ste volledig professioneel schilder werd. Maakte veel portretten.
    Er is niet veel werk van hem bekend, dat wat ik ken werd onder de fl. 800.-- geveild.
    Gerrit Heemskerk
    Keizersgracht 531
    Amsterdam


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.