Informatie gezocht

Vermeulen???

Gepost door Johannes de Hoop 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Vermeulen???

    20 juli 2007 20:07
    Ik heb uit een nalatenschap een olieverfschilderij gekregen, gesigneerd met J. Vermeulen of een naam die daarop lijkt. Het betreft een waterlandschap met een oud boerderijtje, een hooischuur en enkele bootjes.
    Vermoedelijk geschilderd in Friesland en wellicht 50 jaar of ouder. Kan iemand mij informatie over de schilder en/of andere relevante informatie verstrekken? Ik kan desgewenst een digitale foto toezenden.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/10/2007 18:55 door Johannes de Hoop.
  • Re: Vermeulen???

    10 oktober 2007 18:37
    Ik heb uit een nalatenschap een olieverfschilderij gekregen, gesigneerd met J. Vermeulen of een naam die daarop lijkt. Het betreft een waterlandschap met een oud boerderijtje, een hooischuur en enkele bootjes. Vermoedelijk geschilderd in Friesland en vermoedelijk 50 jaar of ouder. Kan iemand mij informatie over de schilder en/of andere relevante informatie verstrekken?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/10/2007 19:00 door Johannes de Hoop.
  • Re: Vermeulen???

    27 oktober 2007 20:09
    Hallo,
    U schrijft"gesigneerd met J. Vermeulen of een naam die daarop lijkt".Zou er misschien Verheul kunnen staan.Zie elders op dit forum voor Verheul.
    Vr.grtn.,Jottem.
  • Re: Vermeulen???

    12 november 2007 11:42
    Hallo Jottem,

    Bedankt voor uw reactie. Ik heb nog eens goed naar de signering op het schilderij gekeken maar het lijkt mij dat de naam Verheul niet overeen komt. De signering is namelijk een stuk langer.
    Niettemin, bedankt.

    Johannes de Hoop




    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/11/2007 11:44 door Johannes de Hoop.
  • Re: Vermeulen???

    16 november 2007 12:46
    Vermolen Johannes Antonius "Hans " ?
    1913-1993 Amsterdam-Den Haag ?
  • Re: Vermeulen???

    21 juli 2014 14:08
    Hallo,
    Ich bin im Besitz zweier Bilder von J. Vermeulen es könnte sich um den gleichen Maler handeln und ich wüßte auch gerne mehr.
    Beide Bilder haben das Format 24x30cm (Öl auf Leinwand) und stammen vermutlich aus der Gegend von Tongeren/Belgien.
  • Re: Vermeulen???

    11 augustus 2014 23:06
    Geachte heer de Hoop,

    Ook ik ben op zoek naar een schilder genaamd j Vermeulen. Mijn ouders hebben de afgelopen 60 jaar het bijgevoegde schilderij in hun bezit gehad zie ook de foto met naam. Bent u inmiddels al meer te weten gekomen.

    Kees van Kuik
  • Re: Vermeulen???

    19 augustus 2014 11:36
    Geachte heer van Kuik,

    Ik heb helaas nog steeds geen informatie over de schilder J. Vermeulen kunnen vinden. Zo nu en dan zoek ik nog wel eens op het Internet maar tot nog toe zonder resultaat. Ik heb het schilderij laten schoonmaken bij een restaurateur en hij noemde het een z.g. "bankstuk", een schilderij voor boven de bank. De waarde zou tussen de 200 en 300 Euro liggen. De schilder zelf kende hij niet. Uw schilderij lijkt me duidelijk van dezelfde schilder. De handtekening is identiek en ook de sfeer is vergelijkbaar. Mocht ik t.z.t. nog informatie vinden dan zal ik dat hier vermelden.

    Johannes de Hoop
  • Re: Vermeulen???

    02 januari 2018 09:30
    Bijgaand schilderijtje, houten paneeltje 12 x 16 cm., komt uit nalatenschap van mijn vader. Ook gesigneerd door J. Vermeulen
    Het is een beeltenis van de gevangenispoort van Den Haag.
    Ik kan ook weinig tot niks vinden van de schilder Jan Vermeulen.
    Rond 1650 heeft er een in en rond Haarlem geleefd en gewerkt.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2022 08:51 door jvanderloo.
  • Re: Vermeulen???

    13 januari 2018 00:12
    Onlangs op een veiling een klein werkje gekocht, ook gesigneerd door Jan Vermeulen.
    Te zien is kasteel Vosbergen te Heerde. Afmeting 12x16cm. Gesigneerd '33

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.