Informatie gezocht

doorkijkje C?.Gillis? Wie kent schilder?

Gepost door ika 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • doorkijkje C?.Gillis? Wie kent schilder?

    ika
    01 oktober 2007 13:51
    Ik ben in het bezit van een schilderijtje op paneel geschilderd straatje met huizen en poortje . Het zou me niet verbazen als het in Belgie was. De schilder is C?.Gillis? is niet goed te lezen. Weet iemand iets over deze schilder?



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2007 15:33 door ika.
  • Re: doorkijkje C?.Gillis? Wie kent schilder?

    05 oktober 2007 17:22
    Hallo,

    Waarschijnlijk is het Piet Gilles, ik heb ook verschillende werken van deze Belgische kunstenaar, zie hier de info; Anders mag U mij altijd een foto door sturen zo kan ik het zeker laten weten of het juist is.

    Groeten,

    Rolija

    Ps, hier de info

    GILLES Piet
    Alkmaar/Nederland 1908 - Leuven 1995





    Schilder, pastellist en tekenaar van de poëtische realiteit van portretten, figuren, stillevens en landschappen. Woont en werkt in Alkmaar, Antwerpen, Mechelen, Lier en sedert 1922 in Leuven. Leerling aan de Academies van Lier (1920), Leuven (1932-37, W. Paerels) en Brussel (A. Bastien). Neemt deel aan de tentoonstellingen van Apport 42 en 45 en la Jeune Peinture Belge 1944; treedt, echter niet toe tot de later opgerichte Jeune Peinture Belge-vereniging. Maakt talrijke buitenlandse reizen. Debuteert expressionistisch (1933-38); werkt aansluitend postimpressionistisch (1939-59) en rond 1940, animistisch. Schildert vanaf 1960 abstraherend om finaal terug te keren tot het animisme van de jaren veertig. Prijs van de stad Leuven (1954). Huldetentoonstelling in Leuven in 1967. Werk in de verzamelingen van de Staat en in de Musea van Leuven en Alkmaar.









    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2007 17:32 door Rolija.
  • Re: doorkijkje C?.Gillis? Wie kent schilder?

    ika
    08 oktober 2007 15:11
    Hallo,
    Bedankt voor je reactie. Ik kan me haast niet voorstellen dat het P. Gilles is Het lijkt meer een C. of G. Maar je weet nooit. Binnenkort stuur ik een foto misschien dat je dan meer weet, Hartelijke groeten Ika
  • Re: doorkijkje C?.Gillis? Wie kent schilder?

    22 juni 2021 16:56
    heb je al iets meer uitgevonden ?
    stuur me anders ietwat meer info aub
    met dank
    guy

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.