Informatie gezocht

J.H. Otto

Gepost door tonv 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • J.H. Otto

    29 december 2008 21:11
    Ik ben in bezit van een mooi landschap gesigneerd J.H. Otto. Nu heb ik me laten vertellen dat dit een pseudoniem is van de schilder Johan Otto Hanrath. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
    Wat is de waarde van zijn schilderijen?
  • Re: J.H. Otto

    19 december 2013 22:26
    29 december 2008 21:11 Registratiedatum: 5 jaren geleden
    Berichten: 25
    Ik ben in bezit van een mooi landschap gesigneerd J.H. Otto. Nu heb ik me laten vertellen dat dit een pseudoniem is van de schilder Johan Otto Hanrath. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
    Wat is de waarde van zijn schilderijen?
    Dit is een reactie over eeb bericht van heel lang geleden. Maar nu stuit ik er toch pas op. J.H. Otto is Johan Henri Otto (1893-1953). Hij was van beroep planter in voormalig Nederlands Indië en daarnaast een geliefd amateur schilder. Die in Indië een aantal sucsesvolle tentoonstellingen heeft gehad. Van hem zijn diverese landschappen bewaard gebbleven. Over hem heb ik nog meer informatie.
    Hein bense
  • Re: J.H. Otto

    14 februari 2016 12:48
    Ik heb een schilderij (70x140cm)met een voorstelling van een boerderijtje op de heide met berkebomen met een signatuur
    J.H.Otto. Kunstschilder/taxateur Wildeboer uit Laren dacht dat het afkomstig was uit het kunstschildersdorp Worpswede in Duitland en de voorstelling de Lunenburger Weide uit 1900, geschilderd door Otto Modersohn. Dit zou het werk een waarde geven van 20-30.000 Euro. Een andere Larensche taxateur twijfelt hieraan. Ikzelf vond op internet onder J.H.Otto een verwijzing naar Johan Henry Otto 1893-1953 , planter uit Nedl.Indie, die in zijn vrije tijd schilderde en veel exposeerde in Indonesie???? Misschien is aan de hand van de stijl van de voorstelling of de handtekening te achterhalen van wie het schilderij nu is. Alle suggesties zijn welkom met een beloning van 1000 Euro indien bewezen zou kunnen worden dat het een Otto Modersohn betreft en het werk voor bovengenoemd bedrag geveild zou worden
  • Re: J.H. Otto

    16 februari 2016 08:27
    Okay, je zoekt dus een serieuze expert die een schilderij dat hij niet kan zien toeschrijft aan een schilder met een andere naam. En die voor een gierige drie procent van de waarde uit zijn stoel komt. Nou, ikke niet :)
  • Re: J.H. Otto

    16 augustus 2019 16:15
    De schilder waar u het over heeft is Johan Henri Otto. Hij was mijn grootvader. Hij was eigenlijk planter van beroep. Maar in Indië een geliefd schilder. Als u meer wil weten mijn naam is Hein Bense wandelhein@gmail.com
  • Re: J.H. Otto

    16 augustus 2019 16:22
    Hier wat informatie over het schilderij van J.H. Otto. Hij heette Johan Henri Otto. Was naast planter een goed amateur schilder in Nederlands Indië. Als u meer wil weten mijn naam is Hein Bense wandelhein@gmail.com
  • Re: J.H. Otto

    17 augustus 2019 15:56
    Dit is een reactie over eeb bericht van heel lang geleden. Maar nu stuit ik er toch pas op. J.H. Otto is Johan Henri Otto (1893-1953). Hij was van beroep planter in voormalig Nederlands Indië en daarnaast een geliefd amateur schilder. Die in Indië een aantal sucsesvolle tentoonstellingen heeft gehad. Van hem zijn diverese landschappen bewaard gebbleven. Over hem heb ik nog meer informatie.
    Hein bense
    Reageren
  • Re: J.H. Otto

    25 augustus 2019 21:26
    Dank voor uw reactie. Ik heb het schilderij niet meer.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.