Informatie gezocht

P.v.Schaik

Gepost door jomiti 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • P.v.Schaik

    02 mei 2009 19:08
    Wij zijn in het bezit van een landschapschilderij van P.v.Schaik.(50-1.20) Wie kent deze schilder?
    Tevens hebben wij een landschap ondertekent met alleen Henry, kan iemand mij vertellen wie deze schilders zijn?
    Alvast bedankt
  • Re: P.v.Schaik

    02 mei 2009 21:51
    Er is wel een schilder bekend met de naam P van Schaik. Hij signeerde zijn werk ook wel P van Schaik Jr. Hij was geen beroepskunstenaar maar een amateur maar dan wel goed genoeg om genoemd te worden op enkele kunstwebsites. Hij schilderde vooral landschappen en vissers.

    Ik heb ook nog iets gevonden over een Piet van Schaik die signeerde met P van Schaik Sr. Dit zou een schilder zijn uit Rotterdam. De werken die ik heb gezien zijn beide stillevens met bloemen en ook geschilderd in een andere stijl in vergelijk met de landschapen van Jr.

    Iets zinnigs schrijven over een schilder die signeerde met de naam Henry is uiteraard niet mogelijk als er geen afbeelding is te zien dus daar brand ik mijn vingers niet aan.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/05/2009 01:53 door mp.kunst.
  • Re: P.v.Schaik

    06 februari 2010 17:36
    hallo, mijn naam is herman dekker en sinds kort ben ik in het bezit van een schilderij gesigneerd
    P van Schaik jr. Het is een schilderij van waarschijnlijk een visser met een zuidwester op zijn hoofd en en pijp in zijn mond
    Kunt U mij hier enige informatie over geven
    alvast bedankt.
    herman dekker.
  • Re: P.v.Schaik

    14 maart 2011 11:15
    Hallo
    Wilde weten of u iets had gehoord van P.v.Schaik de schilder?
    Ik heb namelijk ook 2 nogal brede schilderijen van hem
    1 Bosweg en 1 boerderij met boer en schaapjes
    Groetjes
    L.Rowel
  • Re: P.v.Schaik

    16 maart 2011 22:35
    Ik ben ook in het bezit van een Van Schaik. Het is gesigneerd met P. van Schaik. Het is een stilleven met een vaas met bloemen en daarnaast ligt fruit. Er staat geen sr of jr achter de naam.
    Edith
  • Re: P.v.Schaik

    31 mei 2011 13:51

    -------------------------------------------------------
    > Ik ben ook in het bezit van een Van Schaik. Het is
    > gesigneerd met P. van Schaik. Het is een boerderij aan de oever van een rivier of meer. Mijn vader had het in zijn bezit sinds begin 1950s.
    Ik heb er een afbeelding bij gedaan. Het schilderij hangt nu bij ons in Australie. Ik zou graag wat weten over de achtergrond van P v Schaik en eventuele waarde van het schilderij met het doel van verzekering.


  • Re: P.v.Schaik

    02 januari 2024 14:49
    Ik ben ook in het bezit van een schilderij van Piet van Schaik. Geschilderd op een gonje aardappelpartjes waarschijnlijk in WO2. Hij had inspiratie, nog berf maar géén schildersdoek, creatief opgelost.
    Een boerenlandschap waarschijnlijk bij de Linge.
    Foto versturen lukte niet helaas. Annette Verberne
  • Re: P.v.Schaik

    02 januari 2024 22:03
    Piet van Schaik was een talentvolle Rotterdamse amateur kunstschilder uit 20e eeuw, hij was geen beroeps kunstschilder maar wel goed genoeg om door verschillende kusthandels serieus te worden genomen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.