Informatie gezocht

schoon maken van schilderijen

Gepost door roops 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • schoon maken van schilderijen

    20 juli 2009 17:42
    Ik heb een paar schilderijen van Louis Apol

    ze zijn een beetje aangeslagen van de rook

    mijn vraag is hoe kan ik die het beste schoon maken.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2009 17:50 door roops.
  • Re: schoon maken van schilderijen

    21 juli 2009 19:44
    Ik heb ook een APOL schoongemaakt en gebruikte daarvoor Artists Picture Cleaner van Winsor & Newton is verkrijgbaar bij de betere hobby winkels (wel rubberen handschoenen gebruiken, en voor de stank, niet in huis gebruiken maar bijv. in een schuurtje of in de buitenlucht).
    Probeer wel eerst even een klein stukje aan de zijkant van het doek cq paneel uit of er geen verf weggehaald wordt.
    Rook aanslag gaat goed weg, met een oud liefst wit t-shirtje (kan men zien of er geen verf wordt weggehaald), kleine kringbewegingen maken en niet te hard poetsen/drukken.

    Lukt dit niet hiermee, breng dan het doek naar een restaurateur en laat het daar schoon maken.
    Voor een doek van 45x60 cm was ik +/- €75,- kwijt.

    Succes ermee.
  • Re: schoon maken van schilderijen

    26 november 2009 13:55
    De suggesties van Martin zijn echt heel erg gevaarlijk. Als u, net als Martin, geen verstand heeft van het schoonmaken en restaureren van schilderijen, begin er dan ook niet aan. Het gaat bijna zeker fout en dan is de schade vaak niet te overzien.

    Breng het naar een goede restaurateur, betaal de man voor zijn kennis en werk en u bent weer voor ongeveer 15-20 jaar klaar.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.