Informatie gezocht

Ijzerdraat of Yzerdraat

Gepost door monica23 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Ijzerdraat of Yzerdraat

    23 juli 2009 21:20
    Mijn zus heeft een litho van een schilderij dat origineel van Louis Gallait is maar zover ik begrijp nagemaakt is door Willem Bernardus IJzerdraat. Daarna is het gedrukt door Tresling en Co Hof Lith. Amsterdam.
    Weet iemand wanneer deze litho is gemaakt of kan iemand me nog meer info geven.
    Alvast bedankt !
    Gr Monica



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2009 21:22 door monica23.
  • Re: Ijzerdraat of Yzerdraat

    25 juli 2009 10:24
    dag Monica,Dit is een werk van mijn overgrootvader. Deze heeft in Nederland (na Duitsland door Senefelder) de kleurenlithografie ontwikkeld. Hij reproduceerde veel werk van anderen. Dus o.a. deze litho. Ook een aantal schilderijen van Rembrandt. Hij werkte met de hand op de verschillende stenen. Als je meer wilt weten kasn ik wel mailen met foto's e.d. ijzandt.714@planet.nl
    Vriendelijke groeten,
    Ruud Yzerdraat
  • Re: Ijzerdraat of Yzerdraat

    02 augustus 2009 18:06
    Hallo Monica,
    Wil je me laten weten of je nog geinteresseerd bent?
    Ruud
  • Re: Ijzerdraat of Yzerdraat

    08 augustus 2009 10:21
    Hallo Ruud sorry dat het even duurde maar we waren niet thuis vandaar.
    Ja heel graag als je me meer kan vertellen want me zus vindt het heel mooi maar helaas heeft 1 van de kids vroeger kapot gemaakt.
    gr Monica
  • Re: Ijzerdraat of Yzerdraat

    08 augustus 2009 14:43
    Hallo Monica,
    Ik wil je graag wat meer informatie sturen. Met wat foto's en zo. Dan lijkt me het het best dit te emailen. Mag ik dan je adres? Ik ben: ijzandt.714@planet.nl

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.