Informatie gezocht

Monique Vanstaen/J. Montz

Gepost door Charles Citroen 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Monique Vanstaen/J. Montz

    04 maart 2001 21:52
    Op 21/2 vroeg ik:
    Ik heb een paar schilderijen geerfd die zijn gemaakt door Monique van Staen voor zover ik kan lezen. Wie kent deze schilderes?
    Inmiddels weet ik iets meer, ze heet Vanstaen en schilderde in 1974; wie kent haar?
    Ook heb ik een schilderij geerfd geschilderd door J. Montz. Is deze bekend bij iemand?
    Veel dank,
    Charles Citroen
  • Re: Monique Vanstaen/J. Montz

    ch.citroen
    04 maart 2001 21:54
    Excuus voor drie maal zenden, er ging iets mis.
    Ch
  • Re: Monique Vanstaen/J. Montz

    12 december 2005 17:33
    monique vanstaen is een tante van mijn vader en zij schilderde heel veel.
    ze is afkomstig van nederland, haar broer heet maurice en harry vanstaen.
    ze zijn afkomsting van de streek rond haarlem en bloemendaal.
    Ze was een hele lieve vrouw. heel artistiek, veel in de familie vanstaen zijn zeer creatief aangelegd en hebben een passie voor schilderen.
    vriendelijke groeten
    sara vanstaen
  • Re: Monique Vanstaen/J. Montz

    22 december 2005 18:31
    Monique Vanstaen was een zus van mijn opa, een tante van mijn moeder. (Ik ben een nicht van Sara.) Mijn moeder zegt dat Monique niet uit Haarlem komt, maar uit Laren. Haar jongste broer heeft daar nog steeds een kapsalon. Monique is overleden in 1991 of 1992 in Schilde in Belgie. Haar dochter schildert nog steeds.
    Monique was schilder van beroep, ze shilderde vooral industriele werken zoals de deltawerken, bruggen in aanbouw , booreilanden enz.
    groeten
    Lisa Vanstaen

  • Re: Monique Vanstaen/J. Montz

    16 januari 2007 19:53
    hallo,

    Dochter heb ik vorig jaar in intervieuw gesproken.
    kijk op www.muidenopdekaart.nl.
    binnenkort een intervieuw over monigue van staen.
    zeer interessante schilderijen.
    dochter is autodidact met veel talent
    als je weer een schilderij hebt gevonden fotograveer hem aub enstuur hem op.
    vast bedankt,

    Dick Rozendaal
  • Re: Monique Vanstaen/J. Montz

    05 juli 2022 20:01
    Dag, Recentelijk kwam ik deze tekening van Monique VanStaen tegen op een markt. Ik vind het wel mooi, maar het past niet in mijn interieur. Het staat nu op Marktplaats. Met vriendelijke groet, Mark
  • Re: Monique Vanstaen/J. Montz

    17 november 2022 23:05
    Ik ken Monique van mijn tienertijd. Ze heeft een poos in Beek (Zuid-Limburg) gewoond en we hadden samen paardrijles. Ik heb haar dochter een keer in de trein gechaperonneerd van Hilversum naar Geleen. Monique heeft mij getekend, met pastelkrijt. Ik was toen 17. Ze was een lieve vrouw. Ondanks ons leeftijdsverschil kwam ik graag bij haar. Jammer dat ze zo jong is overleden.
    Wat mooi om over haar te lezen en dat ze zoveel heeft geschilderd.
    Hartelijke groet, Madeleine

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.