Informatie gezocht

Schilderij - Pieter Dupont ?

Gepost door Sunivil 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij - Pieter Dupont ?

    25 januari 2010 16:24
    Hallo,

    Sinds lang ben ik in het bezit van een schilderij met een prachtig landschap.
    Het is gesigneerd met de naam Dupont.
    Via internet ben ik op zoek gegaan naar een schilder met die naam en ben uitgekomen bij een zekere Pieter Dupont.
    Zou het mogelijk zijn dat dit schilderij werkelijk door deze schilder gemaakt is, want dan zou dat betekenen dat het al meer dan 100 jaar oud zou zijn.
    Misschien dat de kenners onder u via de bijgevoegde afbeelding kunnen bevestigen of het werkelijk om die schilder gaat.

    Groetjes: Sunivil
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    09 mei 2010 17:02
    Hallo Sunivil,

    Ik vroeg me af of u al een reactie hebt gehad op uw vraag over het schilderij van Dupont. Ik zit namelijk met dezelfde vraag. Ik heb ook een schilderij met zijn naam. Als ik uw schilderij bekijk, komt zijn handtekening overeen (en het soort landschap). Ik kan verder geen informatie over de schilder vinden en wil graag weten of het dus daadwerkelijk om Pieter Dupont gaat.
    Hopelijk kunt u mij meer informatie geven.

    Met vriendelijke groet,
    Aniek
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    10 mei 2010 17:32
    Hallo Aniek,

    Ik heb verder helemaal geen reacties gekregen op mijn vraag of mijn schilderij werkelijk van Pieter Dupont zou zijn, dus ik kan je ook geen verdere informatie geven.
    Misschien dat er toch nog iemand is die wat meer kan vertellen over deze schilder en of mijn schilderij (en dat van u) werkelijk van deze man zou kunnen zijn.

    Groetjes: Sunivil.
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    11 mei 2010 23:59
    Beste Sunivil
    Ik kan U bij deze mededelen dat het afgebeelde
    schilderij niet van Pieter Dupont is.
    Dupont is een graficus die in het begin van zijn carriere enkele olieverven gemaakt heeft,zeker
    niet in de stijl van het afgebeelde schilderij,
    dit is gemaakt door een amateur schilder.

    m.vr.gr.Jan Sleegers
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    12 mei 2010 17:35
    Hallo Jan,

    Bedankt voor uw reactie.
    Hebben we hier dan te maken met iemand die ook Dupot heet, of gebruikt deze amateurschilder gewoon de naan van de graficus waarvan u spreekt?

    Groetjes: Sunivil.
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    12 mei 2010 22:29
    Beste Sunivil
    het zou best kunnen dat de schilder inderdaad
    dupont heet.
    dat hij de naam Dupont gebruikt om het schilderij door te laten gaan voor een Pieter Dupont lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
    zowel voorsteling,signatuur en kwaliteit van het werk komen totaal niet overeen.

    Mvr.gr.Jan Sleegers
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    16 mei 2010 11:19
    Hallo Jan,

    Bedankt voor uw reactie, nu ben ik toch iets wijzer geworden over Pieter dupont.

    Groetjes: Sunivil.
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    30 januari 2012 13:21
    Hallo,
    Ook ik ben op zoek naar een schilder, genaamd Dupont(niet Pieter, maar degene met dezefde handtekening als op Sunivil's foto). Ik heb een waterplas met zwanen. Het schilderij is gevat in eenzelfde rand als op zijn foto. Ik kan niets vinden over deze schilder. Kan iemand mij meer vertellen over deze schilder?
    Mvr.gr. Bram67
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    10 februari 2012 17:30
    Hallo allemaal,

    Toevallig kwam ik vanmiddag op deze site verzeild, omdat ook mijn vrouw een schilderij heeft van ca. 110 x 60 cm. welke rechtsonder in brons/goudkleurig is getekent door DuPont. De P en T lopen lang door naar beneden. Het schilderij omvat bijna exact hetzelfde tafereel als dat van meneer Sunivil. ik schrok eerst van de bijna gelijkenis. Het linkerdeel van het schilderij is bijna exact. Alleen het kleine boerenhuisje is geheel anders, wel wit overigens. Rechts van het huisje loopt de zandweg door, tot het verdwijnt in een bos.De gelijkenis is heel frappant.
    Ons schilderij is een huwelijksgeschenk wat de overgrootmoeder van mijn vrouw ooit heeft gekregen. Het moet volgens ons dateren van rond 1900.
    heeft iemand een idee over de waarde van zo'n stuk.
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    10 februari 2012 17:51
    Nog even een aanvulling op voorgaand bericht. ik zal binnenkort een foto plaatsen van ons schilderij. Het is een kwalitatief hoogwaardig schilderij. Doet een beetje denken aan een brabants boerenhuisje rond 1900.

    m.v.g.
    Andre E.
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    13 februari 2012 13:03
    Pieter Dupont: Opleiding aan de Quelliniusschool, aan de Rijksnormaalschool voor Tekenonderwijs en aan de Rijksacademie, allen te Amsterdam; maakte ook reizen naar Frankrijk en etslessen van M W v d Valk.
    Schilderde ploegende paarden en bosgezichten; was ook ontwerper van postzegels en bankpapier.
    Belangrijk graficus.
    Olieverven in de laatste jaren van 1500-3000 euro excl., (op veilingen) – situatie dus per 2004.
    Akoun 2008 noemt prijzen die liggen tussen 1140 en 4100 euro.
    Akoun 2009 geeft een standaardwaarde van 1600 euro.
    Akoun 2011 idem als in 2008
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    14 februari 2012 17:00
    De in deze discussie afgebeelde schilderijen hebben niets te maken met de graficus Pieter Dupont,de weinige door deze kunstenaar gemaakte
    schilderijen waren in de trant van Breitner en
    gemaakt voor 1900.de laatste opbrengst op de veiling was een pasteltekening bj Mak Dordrecht
    opbrengst 8676 euro.
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    28 oktober 2012 13:32
    Hallo iedereen,

    ik ben net als jullie een schilderij tegengekomen van een landschap tafreel. ook deze is op dezelfde manier gesigneerd als het bovenstaande schilderij. de lange p en de lange t.
    Ik begrijp dus dat het geen Piet Dupont is, maar weet iemand wel wie deze maker is? en wat de waarde van zo'n doek kan zijn?

  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    02 februari 2017 14:11
    Ook ik ben in het bezit van een schilderij met de naam Dupont gesitueerd in Parijs.

    iemand een idee?

    Theo
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    02 februari 2017 14:14
    gehele schilderij
  • Re: Schilderij - Pieter Dupont ?

    30 december 2018 16:22
    Hallo Theo, Ik heb een gelijkwaardig schilderijtje en met dezelfde handtekening en ook in Parijs. de kleuren zijn identiek met hetzelfde karakter. Het is gemaakt op hardboard. Op de achterkant is met krijt soort schets gemaakt.
    Heb jij nog meer informatie gevonden over jouw schilderij?
    Groetjes,
    Astrid



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2018 16:24 door Schrijver.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.