Informatie gezocht

Wie weet iets te vertellen over de schilder H vd Zandschulp

Gepost door mp.kunst 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie weet iets te vertellen over de schilder H vd Zandschulp

    09 april 2010 22:25
    Ik heb laatst een schilderij gekocht van Henk Van de Zandschulp. Wie kan mij iets over hem of zijn werk vertellen. Ik heb zelf niet veel kunnen vinden.
  • Re: Wie weet iets te vertellen over de schilder H vd Zandschulp

    31 mei 2021 12:09
    Goedemorgen,

    Wellicht een wat late reactie maar ik kan (uit herinnering en van horen zeggen) wel iets over hem vertellen. Wij hebben het huis in Lieren (onder Apeldoorn) van zijn weduwe gekocht destijds. Zijn atelier was later mijn 'klushok', zijn verf zit nog op de muren. :) . Zijn weduwe is enkele jaren geleden helaas ook overleden.

    Wat ik vernomen heb is dat hij een bedrijfsongeval heeft gehad op jongere leeftijd en toen is gaan schilderen. Hij bleek getalenteerd en is in de leer geweest bij een bekende schilder van de westkant van de Veluwe die veel Zuiderzee gezichten schilderde. Ik meen Jos Lussenburg maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Als me de naam te binnen schiet, laat ik het weten. Het was in ieder geval geen onbekende. Maar vandaar dat hij zelf ook de nodige zeegezichten schilderde ondanks dat hij op de Veluwe woonde vanaf 1973 tot aan zijn overlijden in 1996.

    O ik vond verder nog dit:
    "Henk van de Zandschulp heeft les gehad van de kunstenaars Jos Lussenburg en later van Jaap Hiddink. Zijn meest geliefde ondewerp was de Zuiderzee. Naast zeegezichten schilderde hij landschappen boslandschappen strandvoorstellingen en portretten. Hij woonde laatstelijk in Lieren en had een atelier aan huis." (https://nl.pinterest.com/pin/762304674406184213/)

    Toch Jos Lussenburg dus. :)
  • Re: Wie weet iets te vertellen over de schilder H vd Zandschulp

    31 mei 2021 22:05
    Hierbij een voorbeeld
  • Re: Wie weet iets te vertellen over de schilder H vd Zandschulp

    31 mei 2021 22:07
    Bedankt voor deze aanvullende informatie.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.