Informatie gezocht

Onbekende Ex libris, hulp bij identificatie

Gepost door Tomjan88 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Onbekende Ex libris, hulp bij identificatie

    10 oktober 2017 19:59
    Wellicht dat iemand mijn vermoeden over de herkomst van deze Ex libris kan bevestigen. Ik weer niet of er online databases zijn of andere tools maar ik heb gezocht op de letters die zijn afgebeeld: VAEVO. Ik kom dan uit bij de:

    "Vereniging tot Bevordering van het Aesthetisch Element in het Voortgezet Onderwijs"

    Kennelijk is dit een bekende vereniging uit de kunstwereld verbonden aan onder meer Escher. Kan iemand mij bevestigen of deze Ex libris daarvan afkomstig is. Zo ja, kan ik daar iets uit herleiden? Had deze vereniging wellicht een bibliotheek? De Ex libris zit namelijk in een zeldzaam boek.
  • Re: Onbekende Ex libris, hulp bij identificatie

    12 oktober 2017 08:21
    Ja, dat is het Vaevo-logo dat op alle Vaevo-grafiek staat. Die bibliotheek bestond inderdaad, in Rotterdam. Het Boymans heeft die boedel overgenomen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.