Informatie gezocht

Wie is deze kunstenaar van ets of tekening

Gepost door Jeroenc 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie is deze kunstenaar van ets of tekening

    20 mei 2018 14:07
    Hallo,

    Vandaag dit werk aangeschaft. Zat in een jaren'50 lijst waar ik het voor de beoordeling even had uitgehaald.d Ik vermoed een ets, maar heeft ook veel weg van tekening (ik durf alleen niet te gummen)

    Rechtsonder staat monogram. BT, TB...maar ik heb geen idee wie dit kan zijn.de vermoedelijke ets zit goed vastgeplakt dus ik kan ook niet kijken of er eventuele handtekening bij staat.


    Heeft iemand een idee?

    Mvg
    Jeroen
  • Re: Wie is deze kunstenaar van ets of tekening

    20 mei 2018 15:36
    Wie TB of BT is weet ik niet, zou zomaar een Belg kunnen zijn. Lijkt meer òf op een plaatje òf een tekening. Een ets zou: 1) aan de achterkant de doordruk van de etsplaat vertonen 2) niet zo knoerthard in de plaat gemonogrammeerd maar onder de voorstelling voluit gesigneerd zijn.
  • Re: Wie is deze kunstenaar van ets of tekening

    21 mei 2018 13:25
    Hi,

    Net met een wit papiertje er heel voorzichtig overheen gewreven en het gaf af. Ook een tweede keer. Het geheel is dus een tekening. Maar wie weet waar BT of TB voor staat - als dat er staat - mag het zeggen :-). Het is in ieder geval in Amsterdam gekocht op een markt. Maar ja, dat wil nog niks zeggen natuurlijk.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.