Informatie gezocht

Monogram M.B

Gepost door Bertvee 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Monogram M.B

    10 oktober 2017 21:18
    Wie weet welke schilder dit schilderij gesigneerd heeft met het monogram M.B
  • Re: Monogram M.B

    12 oktober 2017 08:20
    Geen enkele. Want het is een Duitse reproductie waar iemand met een Nederlands handschrift 2 viltstiftletters op gekliederd heeft.
  • Re: Monogram M.B

    14 oktober 2017 13:21
    Ten eerste is het geen reproductie en ten tweede is er niet met viltstift op geschreven.
    Heb het werk laten beoordelen bij een galeriehouder .
  • Re: Monogram M.B

    23 oktober 2017 23:36
    Ik weet het beter dan alle galeriehouders van Nederland.
  • Re: Monogram M.B

    26 oktober 2017 14:47
    Joh, iedereen met een beetje ervaring met kunst ziet dat het een plaatje in het goedkoopste Hemalijstje is. Dus òf jij kletst uit je nek òf je galeriehouders. Ik gok op de eerste optie. En dat je je galeriehouders uit je duim zuigt. Het is gewoon een uitgeknipte reproductie naar een beroemd werk van Willem Maris:

    [i0.wp.com]
  • Re: Monogram M.B

    26 oktober 2017 23:00
    Waarschijnlijk ben jij dan niet degene met dat beetje ervaring. Een nageschilderd werk maakt het nog geen reproductie.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2017 23:14 door Bertvee.
  • Re: Monogram M.B

    27 oktober 2017 07:44
    Laten we er nu niet meteen een wedstrijdje Nederlandse taal van maken. Ik weet dat sytze van veel dingen kan worden beschuldigd maar in mijn ogen hoort gebrek aan ervaring in kunst daar zeker niet bij.
    U bent misschien teleurgesteld in het antwoord dat sytze gaf maar als we alles nog eens op een rijtje zetten: Het is een gekopieerd werk van een schilderij van Willem Maris. De naam van kopiist, die signeerd met een monogram, is in de meeste gevallen onmogelijk te achterhalen omdat zij vaak niet in de naslagwerken staan vermeld.
    En als ik mijn persoonlijke mening mag geven: het werk is niet zo heel professioneel uitgevoerd in vergelijk met het origineel (zie foto).
    Zullen we het daar bij laten?
  • Re: Monogram M.B

    12 juli 2018 16:41
    M.B. Staat voor schilder M. Brouwer uit maastricht. Ik heb zelf ook 2 schilderijen van hem

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.