Informatie gezocht

een mapje met tekeningen en drukken

Gepost door pvg1949 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • een mapje met tekeningen en drukken

    06 juli 2010 14:25
    Hallo Iedereen,

    Een tijdje geleden kocht ik uit een inboedel een farde met daarin een aantal tekeningen, litho's en steendrukken.
    Daar ik een amateur ben weet ik er niet zoveel van.
    Daarom mijn vragen.
    De eerste is getekend "Louis Lenain". de tekening meet 29 x 20cm, het blad 42 x 33cm en heeft een watermerk: "Notre Pays"

    De 2de druk is een Potter, maar is dit een originele of een latere herdruk?
    Het is op tamelijk dun papier gedrukt, zonder watermerk.

    Nr3 is een lino met nr 1/12 en met handtek. in potlood:
    "J.Minne".
    Het meet 3,7 op 3,7 cm.
    Het blad is 18,6 x 12,6 cm.
    Alle info is welkom.




























    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2010 15:15 door pvg1949.
  • Re: een mapje met tekeningen en drukken

    23 november 2020 11:35
    Eerste foto is van ‘Louis le Nain’ after own design. Louis le Nain (*1851) worked as a reproductive engraver


    Tweede foto is mogelijk van Paulus Potter met de titel Een staande en een liggende koe. Het Bullenboekje (serietitel). Deze ets is echter ook later na gemaakt dus misschien niet origineel.
  • Re: een mapje met tekeningen en drukken

    24 november 2020 18:27
    Ik ben ondertussen ook op zoek gegaan en ben op het internet regelmatig dezelfde afbeelding van de stier tegengekomen, echter altijd met 1 verschil, bij mij staat er een 2 in de rechter onderhoek, bij de anderen niet. Weet u of dit iets over de druk verteld?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.