Informatie gezocht

A. Verbeek

Gepost door tonv 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • A. Verbeek

    07 maart 2011 12:01
    Ik ben op zoek naar informatie over de schilder A. Verbeek. Kan er een link gelegd worden naar de industrieel ontwerper Arie Verbeek (1893-1970), zoals een veilinghuis doet?
    Alle informatie welkom.
  • Re: A. Verbeek

    08 maart 2011 20:52
    tonv Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ik ben op zoek naar informatie over de schilder A.
    > Verbeek. Kan er een link gelegd worden naar de
    > industrieel ontwerper Arie Verbeek (1893-1970),
    > zoals een veilinghuis doet?
    > Alle informatie welkom.


    Ik heb onlangs precies dezelfde vraag gesteld aan het RKD. De reactie was als volgt:

    "Van Arie Willem Verbeek hebben we slechts één reproductie van een schilderij, bijna op postzegelformaat. Het is dus moeilijk om op deze manier vast te stellen of er overeenkomsten zijn in stijl met uw aquarellen, maar ik vermoed dat het om een andere (onbekende) kunstenaar gaat. Ook denk ik dat deze A. Verbeek mogelijk de plaatjes van Rol en Wenckebach in de Verkade-albums (Onze Grote Rivieren, Texel) heeft geïmiteerd in plaats van andersom."

  • Re: A. Verbeek

    04 april 2012 16:25
    Ik ben in het bezit gekomen van een aquarel van een meer met een roeibootje. Achterop is geschreven dat het om Roelofsarendsveen gaat... Het is geen lelijk ding. Aangekocht door mijn grootouders in Hilversum in het midden van de vorige eeuw. Gesigneerd rechtsonder A.Verbeek.
    Groet: Edith Ferrée
  • Re: A. Verbeek

    07 juni 2012 08:57
    Geachte heer,

    Na het overlijden van mijn vader ben ik in het bezit gekomen van een olieverf op doek schilderij (formaat ongeveer A3) dat gesigneerd is met waarschijnlijk A.Verbeek. De signatuur en de stijl van het schilderij heeft overeenkomst met de twee afbeeldingen bij uw vraag.
    Op het schilderij staat een schuur (loods) van de tuinderij van mijn vader.
    De tuin lag op de grens van Wassenaar en Den Haag aan de Zijdeweg. Ik vermoed dat dit schilderij tussen 1900 en 1940 is gemaakt.
    Mijn vader was weg van de inzichten van Rudolf Steiner de grondlegger van de antroposofie en in het bijzonder in de inzichten van Steiner t.a.v. de biologisch dynamische landbouw (geen bestrijdingsmiddelen geen kunstmest e.d.). Niet ver van de tuin ligt de villawijk Marlot (Den Haag) waar veel mensen van goede stand woonden en waarvan een aantal ook interesse voor de door mijn vader geteelde producten had. Een aantal van deze mensen bezocht regelmatig de tuin en kocht producten. Voor zover ik mij kan herinneren heeft mijn vader vertelt dat ook A.Verbeek de tuinderij bezocht en heeft aangeboden deze te schilderen. Ik weet verder niets van de schilder maar als de persoon die u zoek in de regio Den Haag woonde of gewoond heeft dan zou dit een aanknopingspunt kunnen zijn. Zelf zou ik ook graag iets meer over de schilder weten. Regelmatig was ik al via internet op zoek geweest en vond bij mijn laatste poging uw vraag naar A. Verbeek op de museumforum site.
    Mocht u verdere belangstelling hebben dan wil ik met alle plezier een foto maken en naar u opsturen.

    Met vriendelijke groet,

    Simon Schortinghuis, sx.schortinghuis@casema.nl
  • Re: A. Verbeek

    10 augustus 2015 17:49
    Goedemiddag met brian burley uit katwijk
    Ik Ben opzoek naar informatie over a Verbeek die twee schilderijen zijn aquarellen wij weet verder niets over, misschien kan u mee helpen????
    Met vriendelijk groet
    B burley
  • Re: A. Verbeek

    29 november 2015 22:42
    Ik heb ook een schilderij van A.Verbeek hangen. Mijn vader heeft het in 1950 gekregen toen hij afscheid nam als leraar schilderen van de ambachtsschool in Den Haag. Verder heb ik geen informatie over deze schilder.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2015 22:43 door ATijhuis.
  • Re: A. Verbeek

    04 december 2015 14:02
    Geachte heer,

    Wij hebben eveneens via overerving een schilderij van de schilder A. Verbeek; tenminste, dat maken wij uit de signering uit.
    Het is aangeschaft door de grootouders van mijn man bij de Noord Hollandsche kunsthandel in de Kalverstraat te Amsterdam.
    Wij nemen aan in de jaren 30 van de vorige eeuw. Wij zoeken meer informatie omtrent deze schilder en vragen ons af of wij het
    schilderij apart moeten verzekeren; wij vermoeden dat het een aquarel is. Zie bijgaande afbeelding.
    Dank voor uw eventueel te nemen moeite ons enige informatie te verstrekken.
  • Re: A. Verbeek

    04 december 2015 17:17
    Ik bezit iets van 25 aquarellen en 2 schilderijen van A. Verbeek. Ik vind de meeste daarvan heel aantrekkelijk, maar weet ook dat zijn werk zelden meer dan EUR 200 opbrengt. Apart verzekeren heeft daarom m.i. weinig zin. Verder ben ik al minstens tien jaar op zoek naar informatie over deze schilder, maar tot nu toe tevergeefs. Sommige mensen vereenzelvigen hem met de industrieel ontwerper Arie Willem Verbeek, maar echt bewijs is er niet.
  • Re: A. Verbeek

    04 december 2015 17:26
    Goedemiddag, wel, hartelijk dank voor de info, Hr. Hesselink. In ieder geval ben ik nu een klein beetje wijzer geworden.
    Een fijn weekend gewenst. En groet.
  • Re: A. Verbeek

    07 juni 2016 16:28
    tonv Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ik ben op zoek naar informatie over de schilder A.
    > Verbeek. Kan er een link gelegd worden naar de
    > industrieel ontwerper Arie Verbeek (1893-1970),
    > zoals een veilinghuis doet?
    > Alle informatie welkom.


    Hallo , ik heb een mooi werk van A. verbeek. afm: 35 x 50. Stelt voor weide met koeien en molen. Mocht u geintresseerd zijn, hoor ik het.
  • Re: A. Verbeek

    01 januari 2020 10:42
    Wij hebben een schilderijtje van A.Verbeek ,dat we zo'n 20 jaar geleden gekregen hebben bij het overlijden van een nonkel .
    De handtekening is niet dezelfde als die ik zie op voorgaande foto , bij ons staat er een wegzwaaiende lijn onder .
    Het is 50/40 groot , en het is geen aquarel .
    Er staat een water op met een brug over en met 7 eenden ? ganzen ? zwanen ? op , 3 gedeeltelijke gevels en bomen .
    Is er iemand die daar iets meer over weet ?
  • Re: A. Verbeek

    01 januari 2020 11:01
    Alfonsina Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Wij hebben een schilderijtje van A.Verbeek ,dat we
    > zo'n 20 jaar geleden gekregen hebben bij het
    > overlijden van een nonkel .
    > De handtekening is niet dezelfde als die ik zie op
    > voorgaande foto , bij ons staat er een
    > wegzwaaiende lijn onder .
    > Het is 50/40 groot , en het is geen aquarel .
    > Er staat een water op met een brug over en met 7
    > eenden ? ganzen ? zwanen ? op , 3 gedeeltelijke
    > gevels en bomen .
    > Is er iemand die daar iets meer over weet ?

    Heb je foto’s?
  • Re: A. Verbeek

    01 januari 2020 11:47
    zelf kan ik geen foto's doorsturen , maar één dezer dagen zal ik het aan iemand van de kinderen vragen .
  • Re: A. Verbeek

    01 januari 2020 16:00
    In de bijlagen vindt u de foto's van het schilderijtje terug.
  • Re: A. Verbeek

    01 januari 2020 20:21
    Hallo, dank voor de foto’s! Maar ik herken de handtekening niet, mijn vele ‘A. Verbeek-en’ zijn zonder uitzondering gesigneerd met hoofdletter A en V, de rest kleine letters. Met vriendelijke groet, Leo
  • Re: A. Verbeek

    02 januari 2020 22:28
    Mijn schilderijtje is dus niet geschilderd door de A.Verbeek die wij dachten ?
    Zo'n 30 jaar geleden hebben wij het bij Campo laten bekijken , en toen is er gezegd dat het een waarde zou hebben van ong. 8.000 BF.
    Dan hebben we het een tijdje later bij een kenner nog eens laten bekijken en die had er zelf geen interesse voor , maar die dacht wel dat het iets was van rond de
    eeuwwisseling . Dus 1800-1900 .
    Zijn er bij jullie nog andere Verbeken gekend , of denkt u dat het een waardeloos schilderijtje is ?
  • Re: A. Verbeek

    04 januari 2020 12:51
    Ik denk dat dat alleen maar kan op Marktplaats of een soortgelijke site. Catawiki kan alleen maar wanneer je aannemelijk kunt maken dat de waarde minstens € 75 is.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.