Informatie gezocht

A. Verbeek

Gepost door tonv 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: A. Verbeek

    06 januari 2020 10:24
    Ik wil U nog bedanken voor de tijd die U voor mij genomen hebt , en voor de uitleg die ik mocht krijgen .
    Het is me nu wel duidelijk dat mijn schilderijtje waarschijnlijk van een amateurschilder is die toevallig ook Verbeek heet , maar ik blijf het wel mooi vinden .
    Dank U
  • Re: A. Verbeek

    18 juni 2021 18:26
    hier een schilderij van A. Verbeek.
    Ik wens het graag te verkopen.
  • Re: A. Verbeek

    30 december 2022 19:13
    Het werkje met de zwanen werd geschilderd door Achiel Verbeek, mijn grootvader. Hij signeerde zowel met A Verbeek als Ach Verbeek (soms in kleine letters, soms in hoofdletters, soms met een zwaai). Hij leefde van 1907 tot 1996 in Zwijndrecht(B) bij Antwerpen en was lid van de Alfred Ost-kring. Eind jaren '50 exposeerde hij met de groep bij Gallerij Campo op de Meir. Hij maakte tal van werken, waaronder dit zichtje op de ingang van het Begijnhof van Brugge. Indien U wenst kan ik voor de mogelijke bezitters van zijn werken de verschillende handtekeningen fotograferen en feedback geven of het om zijn werken gaat. Mijn moeder kent de meeste: Hij werkte met houtskool, pastel, olieverf op doek/ hout ...
  • Re: A. Verbeek

    30 december 2022 19:50
    Hallo Adelheid,

    Is deze signatuur van uw grootvader?

    Met vriendelijke groet, Leo
  • Re: A. Verbeek

    30 december 2022 21:38
    Leo Hesselink Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hallo Adelheid,
    >
    > Is deze signatuur van uw grootvader?
    >
    > Met vriendelijke groet, Leo


    Het handschrift is anders en mijn grootvader heeft niet zo veel aquarellen gemaakt.
    Met vriendelijke groeten
  • Re: A. Verbeek

    08 oktober 2023 22:34
    Ik kan nog een schilderij toevoegen aan het oeuvre van A. Verbeek. Het is een aquarel van een rivier, met koeien op de voorgrond en een kerktoren op de achtergrond. Helaas heb ik nog niet kunnen achterhalen waar dit is.
    De aquarel komt uit de nalatenschap van mijn grootmoeder, die in Meppel woonde en familie had in Overijssel. Ik heb daarom lang gedacht dat ik de afbeelding daar moest zoeken. Uit dit forum maak ik echter op dat deze schilder ook uit Zuid-Holland zou kunnen komen, dus dat biedt weer nieuwe zoekmogelijkheden.
    Hartelijke groet,

    Kees Kleijwegt

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.