Informatie gezocht

Carel Dake / Anton Mauve / Francois Buffa

Gepost door renejeweetwel 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Carel Dake / Anton Mauve / Francois Buffa

    05 april 2011 17:41
    Beste mede-kunstliefhebbers,

    Al een tijdje ben ik in het bezit van een prent, die is uitgegeven door Francois Buffa & Fils, Amsterdam 1890.
    De prent is gesigneerd door zowel A. Mauve als C. Dake (deze signatures zitten in de prent zelf); en tevens is er ónder de prent met potlood de signatuur van Carel L. Dake gezet.

    Wie zou mij kunnen uitleggen hoe het zit? Waarom heeft Dake de prent nog eens in het echt gesigneerd? En is dit iets bijzonders of niet?

    Hartelijke groet en dank,
    René
  • Re: Carel Dake / Anton Mauve / Francois Buffa

    06 april 2011 07:35
    René,
    Is uw prent een ets of een litho?
    Als u een afbeelding zou kunnen plaatsen dan konden wij zien of de ene kunstenaar misschien een prent heeft gemaakt van een schilderij van de ander.
  • Re: Carel Dake / Anton Mauve / Francois Buffa

    06 april 2011 09:34
    Dag MP,

    Het is een ets, een typisch Mauviaans tafereeltje met schapen op de Veluwe.
    Hieronder foto's van de belangrijkste signaturen; ik heb de kleuren wat bijgewerkt om de signaturen wat meer leesbaar te maken.
    Je ziet achtereenvolgens: de dubbele signatuur RO, de ingeëtste signatuur LO en het copyright van Buffa RB.
  • Re: Carel Dake / Anton Mauve / Francois Buffa

    05 december 2011 00:15
    Buffa was een kunsthandelaar in Den Haag.

    Zie hier voor meer info over Anton Mauve:
    [museum-nunspeet.nl]
  • Re: Carel Dake / Anton Mauve / Francois Buffa

    05 december 2011 00:20
    C.L. Dake was leeraar aan de Akademie voor Beeldende Kunsten in AMsterdam
  • Re: Carel Dake / Anton Mauve / Francois Buffa

    07 juli 2018 18:52
    Goedenavond, ik kwam dit tegen via Google. In de kringloopwinkel hier in de buurt hangt een zelfde ets, schaapherder op de Veluwe. Heeft u toen meer informatie over de ets kunnen vinden ?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.