Informatie gezocht

S. Schreuder

Gepost door manus 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • S. Schreuder

    24 augustus 2011 17:04
    Wie weet welke schilder dit is? Ziet er wel professioneel uit, olie op doek. Graag zou ik iets meer te weten willen komen.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2011 17:09 door manus.
  • Re: S. Schreuder

    21 januari 2013 13:35
    Beste Manus,
    ben je al wat verder gekomen met S schreuder.
    Ik ben namelijk ook in het bezit van een van zijn schilderijen maar ik kan nergens info terug vinden van deze man.
    Waar kwam hij vandaan,leeft hij nog,enz enz.
    Kun jij mij verder helpen.
    bij voorbaat dank.

    Richard.
  • Re: S. Schreuder

    10 februari 2014 17:22
    Hallo Richard 103,
    Ook ik ben in het bezit van een schilderij van S.Schreuder.
    Kan ook verder niets vinden over hem.
    Jammer dat wij er geen lijst om heen hebben, heb een foto bijgevoegd.
    Hoop iets meer te horen op deze site.
    Lucky
  • Re: S. Schreuder

    17 augustus 2020 16:26
    Hallo.
    Ook bij mijn moeder hangt een S Schreuder aan de muur.
    Hij is geërfd van mijn opa en oma die het, volgens de overlevering, al in de oorlog had.
    Nergens enige informatie te vinden van deze schilder. Wie weet er meer over?
    Groeten Herko
  • Re: S. Schreuder

    23 december 2020 00:01
    Wat bijzonder om dit schilderij weer te zien! Het schilderij met de twee honden (reactie op Bockhout). Bijna hetzelfde schilderij hing bij mijn grootouders. Het is een nageschilderd schilderij van Otto Eerelman. Mijn grootouders hadden twee schilderijen van Schreuder en hebben het destijds gekocht in een winkel aan de Oosterweg in Groningen. Schreuder zou volgens mijn familie daar een winkel hebben gehad.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2021 11:58 door Vonartyy.
  • Re: S. Schreuder

    23 december 2020 00:10
    manus Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Wie weet welke schilder dit is? Ziet er wel
    > professioneel uit, olie op doek. Graag zou ik iets
    > meer te weten willen komen.


    Mijn grootouders hadden twee schilderijen van hem gekocht. Hij zou een winkeltje hebben gehad aan de Oosterweg in Groningen. Ik denk rond de jaren ‘50. Mijn moeder heeft wel eens met hem gesproken maar helaas kan ik het haar niet meer vragen.
  • Re: S. Schreuder

    01 januari 2021 22:41
    Bij mijn ouders hangt ook een schilderij van S. Schreuder. Ik ben benieuwd of iemand meer informatie heeft over deze schilder.
  • Re: S. Schreuder

    06 juli 2021 10:04
    Altijd al nieuwsgierig geweest naar de schilder S Schreuder. Het Schilderij van deze schilder in de bijlage is sinds 1943 in de familie. Het is toen aangeschaft of gekregen rond de bruiloft van mijn vader in Bolsward. Nogmaals de vraag wie weet meer over deze kunstenaar.

    Groet Tjerk
  • Re: Simon. Schreuder

    06 juli 2021 16:31
    hier mijn kleine bijdragen, Simon Schreuder
    Decoratief schilder in amateur trant.
    Veelal massa productie voor decor achter meubilair of slaapkamer.
  • Re: Simon. Schreuder

    26 juni 2023 12:40
    Is kunstschilder Stef Schreuder uit Groningen. Had een atelier en winkel aan de Rabenhauptstraat in Groningen.
  • Re: S. Schreuder

    26 juni 2023 12:42
    Stef Schreuder uit Groningen, had een atelier en winkel aan de Rabenhauptstraat in Groningen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.