Informatie gezocht

Kunstwerk "De brug" van Jozef Bossaert ?

Gepost door bordertree 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Kunstwerk "De brug" van Jozef Bossaert ?

    13 februari 2023 14:56
    Beste forumleden, ik vroeg mij af of iemand bekend is met het werk van Jozef Bossaert. Ik ben via familie in het bezit gekomen van een kunstwerk genaamd "De brug". Het kunstwerk is gesigneerd en komt volgens mijn familie van een frater en kunstenaar die heeft gewoon in het Maristen klooster "Westerhelling" te Nijmegen. Ik ben hierop gaan zoeken via internet en kom uit bij Jozef Bossaert, een Belgisch kunstenaar en frater 1915 - 2007.
    Het werk is gesigneerd zoals te zien in de foto's alleen haal ik daar geen "Bossaert" uit maar wel "jfb 68" wat misschien kort is voor "JozeF B. 1968" ?
    Ik vroeg mij af of iemand deze kunstenaar kent en het inderdaad kan toeschrijven als een Jozef Bossaert. Verder kom ik wel wat werk online tegen van Bossaert maar dit is vaak een stuk kleiner dan dit stuk "De brug" en ook heel wisselend van stijl en gebruikte techniek. Kan iemand mij wellicht meer vertellen? Verder ben ik ook wel nieuwsgierig naar zeldzaamheid / waarde. Alvast dank voor het meedenken.

    Thomas (Nijmegen).

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.