Informatie gezocht

schilderij W v Dam

Gepost door adilpooj13 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • schilderij W v Dam

    14 februari 2012 13:23
    Dit donker schilderij is gesigneerd met W v Dam.
    Is dit een werk van Willem Jan van Dam? of van een andere van Dam? Het is een heel donker schilderij, maar heel kunstig geschilderd. zie bijv. de lampenkap.. daar staan OOk weer mensen op geschilderd. Het is geschilderd op paneel

    Ik hoop dat er iemand is die mij hierover meer kan vertellen...
  • Re: schilderij W v Dam

    05 augustus 2013 13:12
    adilpooj13 Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Dit donker schilderij is gesigneerd met W v Dam.
    >
    > Is dit een werk van Willem Jan van Dam? of van een
    > andere van Dam? Het is een heel donker schilderij,
    > maar heel kunstig geschilderd. zie bijv. de
    > lampenkap.. daar staan OOk weer mensen op
    > geschilderd. Het is geschilderd op paneel
    >
    > Ik hoop dat er iemand is die mij hierover meer kan
    > vertellen...
  • Re: schilderij W v Dam

    05 augustus 2013 19:03
    Beppie,
    volgens mij is er iets mis gegaan... en is jouw bericht niet goed geplaatst... wil je dat aub nog een keer doen?
    gr Lida
  • Re: schilderij W v Dam

    12 januari 2021 12:01
    Ik heb dezelfde vraag als die eerder is gesteld (8 jaar geleden). Ik heb 2 schilderijen van W v Dam (zie bijlagen). Ik heb een biografie boek gekocht van Willem Jan van Dam (1895-1964). Kan iemand mij aangeven of dit dezelfde persoon is als de gesigneerde schilderijen die ik heb?

    In de biografie van Willem J van Dam staan allerlei tekeningen, etsen en schilderijen die totaal niet lijken op de schilderijen zoals ik die heb. Na het lezen van de biografie van Willem J van Dam lees ik vooral dat hij van vele markten thuis was.

    Ik ben benieuwd of iemand antwoord op mijn vraag weet.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.