Informatie gezocht

van yperen

Gepost door ad strik 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • van yperen

    30 juli 2001 10:18
    Door een erfenis ben ik in het bezit gekomen van een schilderij door een zekere Van Yperen, geen voornaam, geen datum, alleen deze naam rechtsonder.
    Het schilderij is van het Noord-Zuidhollands Koffiehuis in Amsterdam.

    Heeft iemand nog meer gegevens hierover?

    Hartelijk dank voor Uw moeite.

    Hoogachtend,
    Ad Strik.
  • Re: van yperen

    21 augustus 2001 22:33
    Heeft u al informatie over deze schilder ik heb echter ook een schilderij in mijn bezit deze is echter van ene Nic. van Yperen als u al meer info over deze schilder heeft zou u mij deze dan toe kunnen sturen

    met vriendelijke groeten

    Pieter.
  • Re: van yperen

    Ad Strik
    22 augustus 2001 11:41
    Het onderhavige schilderij blijkt van Gerrit Willem van Yperen. Over Nic. van Yperen
    is mij niets bekend, hoewel de naam tegen gekomen op de zoekmachine in deze site (fabuleuze site, overigens).
    Ik heb mijn vraag gesteld en diverse zeer goede antwoorden gekregen. Het lijkt mij een goed idee om hetzelfde te doen.
    Vr.Gr.
    Ad Strik.
  • Re: van yperen

    14 oktober 2001 22:46
    De schilder waar U naar vroeg was mijn vader Nicolaas van Yperen
    geboren op 21 februari 1898 en overleden op 1 januari 1969 te Rotterdam.
    Hij was autodidact en schilderde overwegend bosgezichten en landschappen en heeft in de jaren zestig veel schilderijen geexporteerd naar USA waar mijn broer een kunsthandel heeft, verder had mijn vader een kunsthandel en lijstenmakerij in Rotterdam.
  • Re: van yperen

    26 november 2012 18:40
    hallo Cees,

    Ook ik heb uit een erfenis een Nic van Yperen. Het is een bosbeekje. Het schilderij is 73 br en 53 hoog (met lijst). Mooi schilderij maar past niet in ons interieur. ik wil het graag verkopen......
  • Re: van yperen

    12 december 2020 20:02
    Goedenavond, ik heb ook een schilderij van een zekere van Yperen. Hoe signeerde Nic. van Yperen zijn werken?
    Dit is een strandgezicht van mensen die naar een schipbreuk kijken....

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.