Informatie gezocht

Wie kent schilder Waterman?

Gepost door Paul Stoffelen 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kent schilder Waterman?

    22 september 2001 17:47
    Ik heb onlangs een schilderij (ongeveer 20 bij 30 cm) gezien met daarop een boerderij gezicht geschilderd. Mooi lichtspel ed. Schilderij was getekend met Waterman. Een periode durf ik het niet te geven. Mijn vraag is echter wie kent een schilder Waterman? Wat is er van hem bekend. Bvd voor een antwoord.

    Paul Stoffelen
  • Re: Wie kent schilder Waterman?

    04 december 2005 14:34
    Hallo, wat toevallig, ik was vanmorgen bij mijn moeder en bekeek het schilderij eens wat in de kamer hangt...van Waterman
    Ik dacht bij thuiskomst, eens even zoeken op het internet....en zag dat jij naar hetzelfde zoekt...
    Jammer dat ik geen foto van het schilderij heb...misschien is het wel hetzelfde...

    Groeten Wil van den Ende
  • Re: Wie kent schilder Waterman?

    10 april 2006 12:04
    Ja mijn ouders hebben er ook 1 weten jullie ondertussen of ik mijn baan kan gaan opzeggen i.v.m. de verkoopprijs?
  • Re: Wie kent schilder Waterman?

    18 januari 2008 00:00
    Al weer een twee jaar verder kom ik vandaag ook een schilderijtje tegen wat uit de nalatenschap van mijn ouders komt, ook van Waterman.
    Het is een schilderijtje van 22 x 17 cm, voorstellend een molen aan een sloot met bootje.
    Vandaag laten taxeren, volgenshet venduhuis in Den Haag gaat het om enkele tientjes? Wat een leifhebber er voor geeft dus.
  • Re: Wie kent schilder Waterman?

    06 september 2008 15:16
    Ik heb ook een Waterman staan. Het is een doek met een bosgezicht waar berijder bomen uit het bos sleept door paarden
  • Re: Wie kent schilder Waterman?

    30 november 2008 19:13
    Het gaat hier waarschijnlijk om Cornelis WATERMAN 1893-1969 (NL).
    Hij is in 1966 naar Johannesburg in Zuid-Afrika vertrokken.
    Hij wordt ook in de Pieter A.Scheen vermeld.
  • Re: Wie kent schilder Waterman?

    09 oktober 2009 14:48
    ook ik heb een schilderij van waterman, ik schat 30x30 cm, een rivier met aan weerszijde land en opvliegende eenden of ganzen. het is van mijn overleden tante geweest. zij is 92 geworden, dus moet het schilderij al oud zijn. ik heb gelezen dat waterman in 1979 is overleden, verder weet ik niets.
  • Re: Wie kent schilder Waterman?

    09 oktober 2009 15:21
    Martin65 Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Het gaat hier waarschijnlijk om Cornelis WATERMAN
    > 1893-1969 (NL).
    > Hij is in 1966 naar Johannesburg in Zuid-Afrika
    > vertrokken.
    > Hij wordt ook in de Pieter A.Scheen vermeld.
    >


    hoe weet u dit allemaal, ik kan niets op internet vinden. ben wel geinteresseerd.
  • Re: Wie kent schilder Waterman?

    10 oktober 2009 17:41
    Ik verzamel al een aantal jaren veiling gegevens enz van diverse vnl NLse kunstenaars, ben in bezit van de Scheen en nog meerdere kunst lexicon's.

    Dit heb ik zodoende kunnen vinden.
    That's all.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.