Informatie gezocht

Wensing

Gepost door Louise Adams 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Wensing

    13 maart 2005 18:19
    Wie kan mij wat meer vertellen over de schilder B.Wensing? Die naam hebben wij zien staan op een schilderij( Het hang) inRotterdam.
  • Re: Wensing

    13 maart 2005 18:22
    Wie kan mij wat meer vertellen over de schilder B.Wensing? Die naam hebben wij zien staan op een schilderij( Het hang) inRotterdam.

  • Re: Wensing

    23 juli 2005 23:51
    Ik zag toevallig uw vraag van 8-10-2001 over de schilders Lucas, Bernard en Alfons Wensing. Beter laat dan nooit: Bernard was mijn opa en kunstschilder. Lucas en Alfons waren 2 van zijn 6 zoons en dus mijn ooms. Lucas was acteur en gaf les op de toneelschool in Amsterdam. Alfons werkte voor zover ik weet voor een bedrijf dat verf produceerde. Ze schilderden wel maar niet professioneel en helaas zijn ze alle drie al geruime tijd geleden overleden.

    Met vriendelijke groeten

    Ton Wensing (die helemaal niet kan schilderen !!)
  • Re: Aad Wensing

    24 december 2005 12:14
    Geachte heer Wensing,
    Een familielid van ons in Australie heeft een schilderij van Aad Wensing.
    Ook hebben wij een krantenartikel over deze kunstschilder dat in de "havenloods" heeft gestaan op 24 juni 1975. De foto in het artikel vertoont een schilderij van de nieuwe haven te Rotterdam gemaakt in 1935.
    Heeft u enig idee of deze schilder familie van u is of kent u deze schilder wellicht uit een andere bron?
    Graag reactie,
    Met vriendelijke groet,
    Gijs van Dongen

    .
  • Re: Aad Wensing

    03 maart 2006 20:49
    Het heeft enige tijd geduurd maar alsnog een reactie op uw verzoek om informatie over een schilderij van Aad Wensing.
    Ik denk dat het hier gaat om een broer van mijn vader (ook Ton Wensing). Er waren zeven broers en drie zussen Wensing (intussen allemaal overleden) die over het algemeen allemaal een kunstzinnige inslag hadden. Dat kwam waarschijnlijk omdat hun vader, Bernardus Wensing, professioneel kunstschilder was en ook les gaf op de kunstacademie. Mijn oma, de vrouw van Bernardus Wensing dus, had als meisjesnaam van der Plas, en haar vader of een van haar broers ??? was toendertijd een tamelijk bekend beeldhouwer. Het zat dus in de familie...
    Voor zover ik weet hebben de meeste kinderen wel eens wat geschilderd, maar alleen voor hun eigen plezier, niet professioneel.
    Als het de Aad Wensing is die ik denk dat het is is hij ongeveer 20 jaar geleden overleden.
    Bernardus Wensing schilderde hoofdzakelijk stillevens en bloemen, maar wat bij de kinderen favoriet was weet ik niet.

    Hopelijk schiet u hier iets mee op ???

    Met vriendelijke groet

    Ton Wensing

  • Re: Wensing

    23 april 2006 20:24
    Bij ons aangetroffen een schilderstuk met de signatuur (voor zover het te ontcijferen is) y.wensing olie verf op doek zijnde een raam en een deur van een oude boerderij aan het water met kippen op een aanlegsteiger formaat ongeveer 40x30 cm.Ik weet niet of het iets met u of familie te maken heeft.Maar ik dacht beter iets dan niets.
    Vriendelijke groet

    E.Kuper
  • Re: Aad Wensing

    25 augustus 2007 16:33
    Hallo, Op een veiling heb ik een zeer grote krijt of tempera tekening gekocht, voorstellende een stadsgezicht met zicht op de St. Laurenskerk te Rotterdam. Hij is gesigneerd A. Wensing. Op de achterzijde is dezelfde naam geschreven. Een jaartal kan ik niet vinden; ik schat ca. 1920/30. Op internet kan ik amper iets vinden over A, Wensing. Ik weet niet of het om uw Aad Wensing gaat. Bent u bereid om mij een foto van uw werk per mail te zenden, zodat wij beide werken stilistisch kunnen vergelijken? Vanzelfsprekend kan ik u een foto van mijn Wensing zenden. Mvrgr, Rik Wassenaar, 's-Hertogenbosch
  • Re: Aad Wensing

    23 april 2008 16:22
    Hallo,
    Aad Wensing was mijn opa. Ik zocht toevallig naar zijn naam op google en kwam op dit forum terecht.
    Aad Wensing is de vader van mijn vader (Ad Wensing) en was inderdaad kunstschilder van beroep. Hij is 20 jaar geleden overleden en schilderde vooral landschappen, portretten en beelden van Rotterdam (Havens en kerken etc.) Een schilderij van de Laurenskerk zou dus heel goed kunnen, die heb ik zelf ook een aantal keer terug gezien op zijn schilderijen.
    Ook schilderde hij vroeger filmposters, waaronder bijvoorbeeld de poster voor Don't look back met Bob Dyalen. Zelf hebben wij een groot aantal van deze schilderijen thuis staan.
    Als ik me niet vergis heette zijn vader Stefanus Wensing, maar Bernaldus zou ook kunnen. Hij was in ieder geval ook schilder.
    Misschien heeft u hier wat aan.

    Vriendelijke Groet,
    Wouter Wensing
    Rotterdam
  • Re: Aad Wensing

    27 april 2008 10:50
    Beste Wouter, Dank voor de info! Ik ben benieuwd wat Aad Wensing nog meer heeft gemaakt. De Laurenskerktekening die ik bezit, heeft kwaliteit. Het kleurgebruik is subtiel en effectief en van grote afstand bezien zeer sprekend. Het wat vertekende perspectief van de huizen op de voorgrond maakt dat het geheel "leeft". Ik zou het leuk vinden om een of meer foto's van werken uit uw bezit te zien. Bv. werken die u kwalitatief bovengemiddeld vind. Misschien per e-mail? Met vriendelijke groet, Rik Wassenaar



  • Re: Aad Wensing

    11 juni 2010 16:22
    Hallo Wensing-kenners-zoekers-familie,

    Ik heb hier een schilderij van Aat met T IPV D Wensing. Ik heb geen idee of het de Wensing is waar jullie het over hebben, zou het op prijs stellen als u jullie mij wat wijzer zouden maken.

    Ik vind het een alleraardigst schilderij, vermoedelijk Maas of Rijn-haven Rotterdam schat jaren 50-60. Ik hoor het graag.

    Met vriendelijke groet,

    Henny
  • Re: Wensing

    03 juli 2011 18:56
    Ik vond in het huis waar mijn vader (Egidius Lucas Maria) Wensing heeft gewoond, een nogal sombere tekening van een Brabantse boerderij in Geldrop met signatuur A. Wensing. Als ik alle reacties lees moet dat natuurlijk familie zijn, ik zou alleen niet weten welke Aad het zou moeten zijn. Zijn hele familie komt uit Rotterdam en zijn broer (ook een Aad) emigreerde in de jaren 60 naar Australie.
    Deze zal het niet zijn, maar welke dan wel? Kan iemand mij helpen?
  • Re: Wensing

    16 januari 2012 20:17
    ik heb weinig informatie over Lucas, Bernard En Alfons Wensing, maar ze zijn zo goed als zeker familie van mij. Ik ben Rob Wensing de zoon van Aad Wensing die in 1965 naar Australie emigreerde, hij is de broer van Egidius Lucas Wensing en Ingrid is dus mijn nicht. Mijn opa Egidius Wensing was zover ik weet ook een beetje kunstzinnig. Hij maakte stucwerkornamenten, beeldhouwde wat en maakte ook houtsnijwerk en had broers en/of neven die schilderden, dat zijn dus waarschijnlijk Lucas, Bernard en Alfons geweest. Als iemand mij via deze weg iets meer kan vertellen over de ouders en/of grootouders van mijn grootvader Egidius dan houd ik me aanbevolen. PS mijn vader Aad schilderde in ieder geval niet.
  • Re: Wensing

    21 april 2013 17:08
    Ik heb een schilderij van A.Wensing, 80x60cm, met daarop een havengezicht van Rotterdam (zie afbeelding). Mijn opa was Frans Dongelmans die waarschijnlijk de schilder A.Wensing heeft gekend. Hoe hij aan het schilderij is gekomen weet ik niet. Mijn opa tekende stadsgezichten van Rotterdam van voor de tweede wereldoorlog. Van een daarvan hier een afbeelding. Kunt u mijn meer info geven over het schilderij?
    Graag uw reactie.
    Rob Dongelmans
  • Re: Wensing

    15 januari 2014 21:24
    Ter info familie Wensing:
    oktober 2014 bijgevoegd schilderij (tje) gekocht op veiling Deventer: signatuur Bernardus Wensing; klopt duidelijk met opmerking van Aad Wensing (03 maart 2006) dat Bernardus hoofdzakelijk stillevens en bloemen schilderde!
    groet Johan Berkhout
  • Re: Wensing

    30 juli 2016 19:01
    Nu in 2016 vind ik een schilderij van at wensing.
    Leuk om te lezen dat er meerdere zijn en van meerdere familieleden
  • Re: Wensing

    20 november 2016 18:19
    Beste Rob,

    Via dit forum ben ik jouw naam tegengekomen, Ik ben Frans Wensing mijn vader heet ook Frans Wensing en is de broer van jouw vader Aad Wensing.
    Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het jullie vergaan is na de emigratie naar Australiƫ. Ik kan mijn nog goed herinneren hoe jouw vader met de Citroƫn (Snoek) of met de motor met zijspan ons kwam bezoeken in IJsselmonde waar wij woonden. Laat is wat van je horen. Mijn email is franswensing@telfort.nl
  • Re: Wensing

    29 november 2016 15:21
    Rob Wensing Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > ik heb weinig informatie over Lucas, Bernard En Al
  • Re: Wensing

    06 december 2016 16:00
    Weet iemand of onderstaande schilderij ook van een Wensing is, en zo ja van welke?
  • Re: Wensing

    11 januari 2021 22:07
    Beste Ton,
    Ik zag je reactie van een paar jaar geleden. Zelf heb ik een stilleven met bloemen van Bernard Wensing (1867-1947).
    Hij was getrouwd met Clasina van der Plas. Waren dat jouw opa en oma?

    Overigens is de beeldhouwer/schilder Adrianus van der Plas een oom van mijn moeder. Mijn oma is dus een zus van Adrianus van der Plas.

    Ik ben benieuwd!
    Vriendelijke groet,

    Astrid Abels

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.