Informatie gezocht

Olieverf schilderij van N.v.Yperen

Gepost door Edwin Harteveld 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    11 december 2001 22:17
    Ik ben in het bezit van een schilderij van bovengenoemde schilder.
    Graag wil ik hier wat meer over weten.
    Wie kan mij daar over wat vertellen?

    Met vriendelijke groet,

    @win
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    17 december 2001 14:50
    Bedankt voor uw reactie.

    Leuk dat ik op deze manier wat over het schilderij te weten ben gekomen.
    Heeft uw vader veel geschildert? En schildert u ook?

    Al u wil kan ik een foto van het schildereij opsturen.
    Mischien zit er nog een verhaal achter.

    Met vriendelijke groet,

    E.M.Harteveld.
    cees van Yperen schreef:
    >
    > Deze schilder was mijn vader geb 21 februari 1898 overleden 1
    > januari 1969
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    22 april 2002 20:53
    Geachte heer/mevrouw Harteveld,

    Ook ik ben in het bezit van een schilderij van N. van Yperen. Het betreft een boszicht. Heb u enig idee waar deze N. van Yperen vroeger woonde?

    Wout l' Ami
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    F. Kruis
    28 februari 2006 22:31
    Ook ik ben in het bezit van een schilderij van N. van Yperen. Het betreft hier een bosgezicht met uitzicht op water, aan het einde van het water staat een molen, in het midden ligt nog een bootje.
    Ik zou graag willen weten waar deze schilder vandaan kwam, was het zijn hobby of zijn werk en waar schilderde hij graag??

    Wie kan mij helpen??

    Met vriendelijke groet,

    F. Kruis
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    28 september 2007 19:22
    ik heb ook een schilderij van n.van yperen een herfst bosgezicht met in het midden een meertje.
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    08 oktober 2007 20:08

    Ik ben de zoon van Nicolaas van Yperen, hij was voor de tweede oorlog van beroep huisschilder
    Mijn vader heeft op jonge leeftijd als hobby zeer verdienstelijk geschilderd, is autodidact, heeft les gehad van een schildersgroep in Kralingen, in de tweede oorlog dreigde hij te werk gesteld te worden in Duitland, hij had een gezin van zeven kinderen.
    Het geluk wilde dat wij een neef in het verzet hadden die op het stadhuis te Rotterdam werkte en hem weten over te halen om wat te regelen in de administratie met gevolg dat er geen andere keuze was dan zelfstandig ondernemer te worden, dus kunstschilder werd voor zijn beroep.
    Zijn herfstbosgezichten waren zeer gevraagd, in de jaren vijftig heeft hij een kunsthandel geopend Rotterdam, hij heeft de kunsthandel tot zijn overlijden geexploiteerd.
    Mijn vader is geboren 21 februari 1898 en overleden 1 januari 1969

    Cees van Yperen

  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    16 februari 2008 09:35
    hoi Cees,

    Mijn moeder heeft nog een schilderij van je vader hangen. Het is door brand (roetschade) beschadigd.
    Niet verbrand maar wel rook schade. Ik wil het graag schoonmaken. Hoe kan ik dit het beste doen? Zonder het schilderij te beschadigen?

    m.v.g., eric
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    16 februari 2008 17:10
    Hallo Eric,

    Om het schilderij van mijn vader schoon te maken is op afstand moeilijk te beoordelen maar wellicht zou je het kunnen reinigen met een vochtige doek met een afwasmiddel verdund met water, het is noodzakelijk zo weinig mogelijk water te gebruiken, eerst op een hoekje beginnen, met goed resultaat omzichtig verder gaan.
    Daarna, na het drogen vernissen met schilderijenvernis.

    Succes Cees van Yperen
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    13 april 2008 15:14
    Hallo Cees

    Ik heb ook een schilderij van uw vader uit een erfenis ontvangen, het is 60 x 90 cm.
    het is een bospad met rechts een meer met op de achtergrond een molen.
    wat is de waarde van zo'n schilderij ongeveer, dan weet ik of het apart verzekerd dient te worden.

    mvg Johan
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    15 april 2008 00:36

    Dag Johan,

    Het schilderwerk van mijn vader is decoratief, geschilderd naar de vraag van toen, als het werk lang in je bezit is dan kan het een sentimentele waarde hebben zodat je het schilderij kan laten verzekeren naar de waarde dat je er zelf voor over zou hebben.

    groetjes Cees
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    04 februari 2011 08:51
    Beste Cees,
    Ook ik heb een schilderij van jouw vader in mijn bezit. Het is een doek met emotionele waarde. Mijn ouders hadden het vroeger in de woonkamer hangen. Als kind kon ik er over dagdromen. Het beukenbos met een meertje, herfstkleuren en de watervogels.Het is volgens mij rond 1950 geschilderd.
    Ik weet niet hoe oud jij inmiddels bent. Hopelijk lees je mijn reactie nog.
    Groet,
    Ron
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    04 februari 2011 18:53
    Toch leuk om reacties te krijgen over door mijn vader geschilderde schilderijen.
    Het kan zijn dat dit schilderij geschilderd is in 1950.
    Mijn leeftijd is inmiddels 75 jaar met een instelling van veertig.

    Groetjes Cees van Yperen
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    04 februari 2011 19:22
    Beste Cees,
    Ik ben verrast dat ik al zo snel een reactie van jou heb gekregen. Kan me voorstellen dat je trots bent op de erfenis van jouw vader. Als ik jou een plezier kan doen met een foto van het schilderij, laat me dat dan even weten.
    Mijn ouders, die zijn overleden in 1994 (ma) en , 2008 (pa) trouwden in 1954 en konden toen een huis "overnemen" dat een oom van mijn vader tot dan huurde.Die oom emigreerde met zijn gezin naar Canada. Het schilderij schonk hij toen aan mijn ouders. Zo is het schilderij dus in de familie terecht gekomen.
    Groeten,
    Ron
    PS ik ben 54 jr.
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    04 februari 2011 19:27
    Ik heb altijd belangstelling naar een afbeelding van schilderij van mijn vader, je doet mij werkelijk een plezier mee.

    Bij voorbaat hartelijk bedankt

    Cees
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    15 juni 2012 17:17
    Bonjour,
    Je possède une toile signé Nv YPEREN de dimention 100 x 50 .Je vous joins une photo.
    Pouvez vous s'il vous plait m'en dire plus.
    Merci
    LAURENT
    France
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    15 juni 2012 17:21







    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2012 20:32 door laurent.
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    05 maart 2017 01:09
    laurent Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > >
    > >I have a painting here in Canada that was brought here from the Netherlands in 1953.
    It is a painting very similar to other Van Yperen paintings in the woods with a stream and a pathway. There is a bridge across the stream with 2 swans and on the path there is a person walking. It is about 82 x 40 cm and is in the original frame.
    The painting is in good condition but the frame has a couple of corners broken.
    Who is N V Yperen/ Is this painting worth anything.
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    05 maart 2017 01:30
    How do I add a picture to this forum?
  • Re: Olieverf schilderij van N.v.Yperen

    05 maart 2017 14:33
    Ik ben de zoon van Nicolaas van Yperen, hij was voor de tweede oorlog van beroep huisschilder
    Mijn vader heeft op jonge leeftijd als hobby zeer verdienstelijk geschilderd, is autodidact, heeft les gehad van een schildersgroep in Kralingen, in de tweede oorlog dreigde hij te werk gesteld te worden in Duitland, hij had een gezin van zeven kinderen.
    Het geluk wilde dat wij een neef in het verzet hadden die op het stadhuis te Rotterdam werkte en hem weten over te halen om wat te regelen in de administratie met gevolg dat er geen andere keuze was dan zelfstandig ondernemer te worden, dus kunstschilder werd voor zijn beroep.
    Zijn herfstbosgezichten waren zeer gevraagd, in de jaren vijftig heeft hij een kunsthandel geopend Rotterdam, hij heeft de kunsthandel tot zijn overlijden geëxploiteerd.
    Mijn vader is geboren 21 februari 1898 en overleden 1 januari 1969

    Cees van Yperen

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.