Informatie gezocht

Initialen R.T schilder

Gepost door Staljaim 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Initialen R.T schilder

    22 september 2013 22:23
    Goedenavond,

    Ik heb een paar hele leuke schilderijtjes gekocht, dieren voorstellingen. Het zijn olieschilderijen.
    Onderaan rechts staan de initialen R.T

    Via proveiling zie ik dat ze ook verkocht worden, stilleven, zeilschepen en dieren.

    Zegt het iemand iets? Zijn het vele producties?

    Ik hoop dat iemand er iets van weet.
    Ik vind ze in ieder geval prachtig geschilderd.

    Bedankt alvast

    Claudia
  • Re: Initialen R.T schilder

    27 september 2013 23:14
    Hi,
    heb er een gekocht via proveiling, was ook al aan het zoeken..
    via [www.rkd.nl] leek het om Tommaso Realfonso te gaan, maar bleek toch van niet.
    Ik heb een bloemstilleven, in een prachtige brocante lijst, en op de achterkant zit een vergeeld plakkaatje van een restauratie/lijstenmakerij in London, Biggs & sons ( 3L conduit st Bond street ).
    Hierover vond ik:
    William Biggs, Biggs & Sons, Biggs & Son, W.H. Biggs & Co, from 1835: William Biggs (c.1797-1851) and his wife, Charlotte Elizabeth, had four sons christened at St Pancras Old Church between 1825 and 1833, including William Joseph in 1825, Alfred in 1827 and Henry in 1828, and two further sons, George c.1834, and Walter c.1835. William Biggs was listed in the 1841 census as a carver and gilder, and again in 1851 when his age was given as 54. He died later that year, leaving instructions in his lengthy will for his business to be carried on under certain conditions, and making bequests including to William Joseph Biggs.

    The partnership between his widow, Charlotte Elizabeth, and their sons, William Joseph and Alfred, trading as Biggs & Sons, carver and gilder, printseller, dealer in pictures and drawings was dissolved on 1 January 1857, in so far as regards William Joseph (London Gazette 23 January 1857). William Joseph appeared before a court for insolvent debtors later that year (London Gazette 4 December 1857). In the 1881 census, William J. Biggs, age 53, was listed as an auctioneer.

    Alfred Biggs was listed at 31 Conduit St in the 1861 census as a carver and gilder, employing six men and one boy; his household included his mother, Charlotte, and his two brothers George and Walter, both listed as commercial travellers. Alfred and his mother, Charlotte Elizabeth, carvers and gilders of 31 Conduit St, were subject to debt proceedings in 1868 (London Gazette 4 August 1868). In the 1871 census, both Alfred and Walter Biggs were listed in the same household as carvers and gilders.

    Walter Henry Biggs advertised as W.H. Biggs, picture framemaker, established in 1795 (The Artists' Directory, 1874, p.10) and as W.H. Biggs & Co, picture restorers, picture framemakers, carvers, gilders and decorators (no author, but Charles H. Savory, The Illustrated Carver and Gilder's Guide..., 1st ed, ?1874). W.H. Biggs & Co had an account with the artists' colourmen, Roberson, 1878-82, from 7 Maddox St (Woodcock 1997). In the 1881 census, Walter H. Biggs, was listed as a fine art dealer, age 45. Walter Henry Biggs, trading as W.H. Biggs & Co, picture dealer, picture framemaker and carver and dealer, of 7 Maddox St, entered into liquidation arrangements in 1883 (London Gazette 9 January 1883). In the 1891 census he was listed as an auctioneer and valuer.

    Robertson valt hier op (R, 50% van monogram ), wordt in 1 zoekresultaat colourmen, in een ander als supplier benoemd.
    Kan hier verder niets over vinden.

    vind ik meer hoor je meer,
    Groeten,
    Teunis
  • Re: Initialen R.T schilder

    27 september 2013 23:53
    Hartstikke bedankt alvast, geen id wat die lijstmaker er verder mee te maken heeft, maar zal er opgeplakt zijn denk ik..
    Zodat het ouder en echt lijkt?

    Gr. Claudia
  • Re: Initialen R.T schilder

    12 oktober 2013 12:37
    Hi,
    ook nog tweemaal een schilderij aangeboden gezien 1x omschreven als "niet oud" (http://destoofbrocante.nl/aanbod/schilderij-eendjes/), en 1 x als 20e eeuw (http://www.verzamelaars.net/veilingvinden/juni2013/Monogram-RT-162246.html).
    Er wordt veel werk van gemaakt om ze ouder te doen voorkomen dan ze waarschijnlijk werkelijk zijn lijkt het wel.
    Wordt hier een gat in de markt gevuld?
    mvg,
    Teunis
  • Re: Initialen R.T schilder

    13 april 2014 11:33
    Hoi!

    Ik heb n prachtig schilderij met de initialen R.T en lees dat u info van een schilder zoekt/zocht met dezelfde naam.

    Bent u inmiddels achter de naam van deze kundige schilder?

    Alvast dank voor het antwoord,

    Ron
  • Re: Initialen R.T schilder

    27 februari 2015 09:08
    Goede dag, Ikzelf heb lang gezocht en nagevraagd, zoals zoveel andere geinteresseerden naar de invulling van RT
    Die man had echt talent en maakt prachtige schildrijen met fijne bezetting van verf.
    Ik heb uiteindelijk zijn naam gevonden en kunnen vergelijken met tamelijk aantal andere schilderijen van precies dezelfde letterzetting RT
    en dezelfde stijl. Zijn schilderijen dateren van ong. 1920, hij is dus hoogstwaarschijnlijk geboren eind 19de eeuw.
    Zijn naam is René Tempur. De kunstenaar kan schitterend het licht weergeven, bijna moeiteloos lijkt het. Zijn kleurtoepassing is aangeboren talent. De kaders waarin de schilderijen vervat zitten zijn van latere datum, men noemt ze meestal ze neo-barok. Ze zijn zeer
    samengaand met de schilderijen...bestaan uit hout met aanvulling van plaaster of polyester. De inkadering gebeurde waarschijnlijk na HEM dit is de tijdstrend en daarom niet minder... het is eveneens een kunst ze zo te maken, volledig uit
    hout gehouwd is veelal onbetaalbaar geworden. a.d. muur oogt het echt mooi.
    De schilderijen worden reeds een tijd hoger geschat, veel werden onder de prijs verkocht door onwetendheid van de R.T.
    Hoop U hiermee van dienst te zijn,
    furelisa
  • Re: Initialen R.T schilder

    15 oktober 2021 17:13
    René Tempur is een verzonnen naam, de schilderijen die gesigneerd zijn met R.T zijn geen echt geschilderde schilderijen, de zgn “ oude stickers van Biggs & sons “ op de achterkant zijn slim bedacht om het er oud uit te laten zien, het zijn prenten met een laklaagje erover of iets dergelijks.

    Ik heb zelf verschillende van deze schilderijen hangen , koeien, eenden, katten, schapen kippen, en de meest heb ik gekocht bij een handelaar die ze nieuw in de verpakking verkocht .

    Het is dus pure kitsch maar wel hele leuke, ik mag er graag naar kijken , maar waarde………? Wat de gek er voor overheeft……



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2021 09:55 door Roberto1967.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.