Informatie gezocht

Schilder(es) H. Sanders

Gepost door Hedwyn 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilder(es) H. Sanders

    03 november 2013 16:05
    Wie zegt de naam H. Sanders iets? Ik kreeg uit een erfenis een schilderij van ene H. Sanders voorstellende een bospad langs een meertje.
    Het schilderij is cadeau gedaan aan iemand in Aalten in 1942.
    De signatuur lijkt sprekend op die van H(edwyn) Sanders, maar zij is een Amerikaanse en ondertekent volgens mij (meestal/altijd?) linksonder en dit schilderij is rechtsonder gesigneerd. Wie kan mij verder helpen?
  • Re: Schilder(es) H. Sanders

    25 februari 2014 11:53
    Hallo ik heb net een bericht geplaatst bij " info gezocht " Quot: Ik heb laatst in een kringloop er ook een gekocht ! vindt het een mooi schilderij en was verbaast dat er hier berichten stonden.
    Dus hier twee afbeeldingen ervan , misschien is het nuttig voor jullie .
    Groet Hendrix

    Hier nog de twee afbeeldingen :
  • Re: Schilder(es) H. Sanders

    25 februari 2014 13:28
    Ook in het bezit van een H Sanders en de signatuurs lijken goed op elkaar.
    Is links onder gesigneerd
    Weet ook iemand waarde van werken van deze persoon...?
  • Re: Schilder(es) H. Sanders

    26 februari 2014 09:01
    Het kan ook gaan om Herman Sanders
    Geb 1925 Vermeld in Scheen. Leerling van het Genootschap Kunstoefening te Arnhem en van de Akademie v B K te Den Haag.
    Schildert, aquarelleert en tekent: Portretten, Figuren en Bloemen. Ook beeldhouwer en kunstnijveraar.

    de afgelopen jaren zijn diverse op veilingen geweest en verkocht tussen de 40 en 150 euro

    Rob V
  • Re: Schilder(es) H. Sanders

    11 oktober 2014 22:47
    Dit is een schilderij vanuit de erfenis van mijn moeder. Zij heeft dit schilderij omstreeks 1950 gekocht. Ik wil graag weten of het een schilderij van waarde is en wie de schilder was.
  • Re: Schilder(es) H. Sanders

    10 januari 2018 16:11
    Heb vanmiddag bij de kringloopwinkel ook een schilderij va H. Sanders gekocht. Vanwege het plaatje! Bij het googelen kwam ik hier terecht. Ik heb het idee dat het om dezelfde schilder gaat. Het is “netjes” geschilderd met oog voor detail. De wolkenpartij is lookalike Mesdag.
  • Re: Schilder(es) H. Sanders

    21 februari 2018 15:59
    Hedwyn Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Wie zegt de naam H. Sanders iets? Ik kreeg uit een
    > Het schilderij is cadeau gedaan aan iemand in Aalt
    > De signatuur lijkt sprekend op die van H(edwyn) Sa
  • Re: Schilder(es) H. Sanders

    03 juni 2018 15:44
    Hedwyn Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Wie zegt de naam H. Sanders iets? Ik kreeg uit een
    > Het schilderij is cadeau gedaan aan iemand in Aalt
    > De signatuur lijkt sprekend op die van H(edwyn) Sa
  • Re: Schilder(es) H. Sanders

    13 maart 2019 22:51
    Herman Sanders is een kunstschilder, geboren te Enschede en was jaren lang werkzaam bij de Porceleyne Fles in Delft.
    Hij heeft veel geschilderd in zijn vrije tijd. dus schilderijen gesigneerd met H. Sanders zijn uiteraard van zijn hand.
  • Re: Schilder(es) H. Sanders

    01 juli 2023 19:56
    @hendrix kijk nou, ik heb de herfstversie van jouw zomerse H. Sanders!
    Zelfde plek, zelfde composite, zelfde kudde.
    Gekocht bij de tweedehandswinkel Guus' tweede Huus in Varsseveld 15 jaar geleden.
    Ik hou van dit schilderij want ik ben wol spinner. Ik heb wel de orginele lijst eraf gehaald, dat zal wel heiligschennis zijn, oei oei. Ik zou de bruine vernis er wel af willen hebben, het werk zelf is lichter en met meer kleurnuances dan nu te zien is.

    ps leuk detail is dat bij de mijne de vachten van de schapen dikker zijn dan bij de jouwe. Dat klopt ook, schapen worden in de lente geschoren.
    Sanders had plezier in zijn werk, wat ik zo zie. Lichtblauwe vlekken op de boomstammen. Rode vlekken langs donkerblauwe, om ze omhoog te halen.



    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2023 20:02 door AnnaEekhoorn.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.