Informatie gezocht

Josina smeenk knap

Gepost door azwiebel 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Josina smeenk knap

    04 december 2013 21:30
    Wie kan iets vertellen over josina smeenk knap.
  • Re: Josina smeenk knap

    05 december 2013 07:33
    Josina Anna Smeenk-Knap is geboren in Amsterdam op 16-02-1900 en overleden in Amsterdam op 29-07-1991. Zij was de dochter van kunstenaar Gerrit Willem Knap
    Zij is werkzaam geweest als schilder, tekenaar en textielkunstenaar (poppenmaakster) met als onderwerpen portretten, figuurvoorstellingen, poppenstillevens en bloemen.
    Naast Amsterdam is zij ook werkzaam geweest in Blokzijl en Heelsum (bij Renkum).
    Zij is lid geweest van de kunstenaarsvereniging Arti et Amicitiea (Arti) in Amsterdam
    Toen zij nog bij haar ouders woonde was zij het buurmeisje van Piet Mondriaan.
    Zij werkte onder diverse namen. Oa Jos Knap, Josina Knap, Josina Anna Knap, Josina Smeenk-Knap en Josina Smeenk
    Zij is getrouwd geweest met Bernard Daniel Smeenk die van beroep dominee was.
  • Re: Josina smeenk knap

    17 september 2016 18:42
    Weet iemand de waarde van dit potret .
  • Re: Josina smeenk knap

    13 juni 2019 10:16
    Geachte heer / mevrouw Zwiebel,

    Hopelijk bent u nog actief op dit forum. Josina Smeenk Knap is mijn oma en ik kan u er wel wat meer over dit portret en mijn oma als kunstschilder vertellen indien gewenst.

    Ik zou ook wel geïnteresseerd zijn om het portret van u over te nemen als u van plan bent om het te verkopen, anders lekker van blijven genieten - het is een prachtig portret!

    Ik hoor graag van u, vriendelijke groet!
  • Re: Josina smeenk knap

    25 oktober 2019 15:54
    Ls,

    Mijn ouders hebben bij hun huwelijk (1949) een portret gekregen van een goede vriend. Na enige moeite ontdekte ik dat het portret gemaakt is door Josina Smeenk.
    Het lijk of dat er "Kampen" onderstaat. Ik begreep uit de reactie dat U familie van haar bent ?
    Misschien kunt U ons meer vertellen over deze "Boze Rabbijn" ???? zo noemde wij hem als kinderen.

    Vriendelijke groet Nico de Bock
  • Re: Josina smeenk knap

    23 februari 2020 08:48
    Hallo .museum.,

    Ik zou heel graag wat meer over uw oma Josina Smeenk-Knap te weten komen. Is het mogelijk om met u in contact te komen?

    Hartelijke groet
  • Re: Josina smeenk knap

    16 juli 2020 14:02
    wat bijzonder, ik heb deze van mijn oma...
    weet iemand wie er getekend is? een rabbijn?
  • Re: Josina smeenk knap

    16 juli 2020 14:10
    ik heb deze van mijn oma...
    weet u wie er getekend is, een rabbijn?
  • Re: Josina smeenk knap

    19 november 2020 17:34
    Bijgevoegde tekening kreeg ik uit de nalatenschap van mijn grootvader met de mededeling dat het een afbeelding is van rabbijn Soetendorp.
  • Re: Josina smeenk knap

    14 juni 2022 11:13
    Beste Kervenheim,

    Wat leuk om deze tekening weer te zien. Hij is gemaakt door mijn oma.

    Als u meer informatie wenst dan kunt u contact met mij opnemen. Ook leuk om te weten waar het portret zich bevindt - wellicht dat we ooit eens expositie willen organiseren van haar werk.

    Ik hoor graag, alvast dank!

    Met vriendelijke groet
  • Re: Josina smeenk knap

    14 juni 2022 11:15
    Beste Desiree,

    Hier hetzelfde bericht als bij het andere portret: leuk om deze tekening weer te zien. Hij is gemaakt door mijn oma.

    Als u meer informatie wenst dan kunt u contact met mij opnemen. Ook leuk om te weten waar het portret zich bevindt - wellicht dat we ooit eens expositie willen organiseren van haar werk.

    Ik hoor graag, alvast dank!

    Met vriendelijke groet
  • Re: Josina smeenk knap

    18 maart 2023 21:29
    Ik heb deze nog in mijn bezit.
    Lijkt mij Maria met een Rabbijn.
    Op de achterkant staat kunsthandel Kalverstraat Amsterdam vermeld.
    Deze is te koop.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.