Informatie gezocht

J. van Dalen

Gepost door W.R. Muller 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • J. van Dalen

    01 april 2002 20:38
    Ik heb een klein schilderijtje, stadsgezichtje, gesigneerd door J. van Dalen.
    Het is in 1938 gekocht bij een kunsthandel in Rotterdam.
    Kan iemand mij meer info verstrekken over deze Van Dalen?
  • Re: J. van Dalen

    06 oktober 2008 00:27
    Mijn excuses voor het slechte Nederlands - ik ben als kind geimigreerd naar Canada, en gebruik de taal niet regelmatig.
    Weet u iets meer over J. van Dalen? Ik zoek ook info over een J van Dalen (mischien de zelfde?).
    Ik ben in bezit van een landschap 70 x 45 cm,(beekje, bomen, veld). Het schilderij was een geschenk voor mijn moeder op de gelegenhijd van haar huwelijk in 1945, direct naa de oorlog, van de huisdocter in het dorp - daar was ze in dienst geweest. Ik weet dus niet waar het schilderij afkmostig is (als docter kwam hij zeker wel hier en daar), waneer het in zijn bezit is gekomen, of hoe oud het eigenlijk is. Dit heeft allemaal afgespeeld in een dorpje, Bathmen, in Overijsel. Mijn moeder wist niets van de oorsponk van het schilderij, en de docter is lang geleden gestorven, dus het spoor is 'koud'. Ik ben eens in een antiek zaak in Overijsel geweest die een aantal schilderijen in de zelfde stijl had, afkomstig van schilders van 'de avondschool in Deventer' - allemaal rond-om 1900-1930 of zo, maar J. van Dalen was er niet. Ik ben altijd benieuwd geweest wie de schilder was, maar heb nooit iets gevonden. Weet u nog iets?
    F. Bromling-Lensink
  • Re: J. van Dalen

    18 augustus 2010 19:57
    Kunt u een foto plaatsen van uw schilderijtje met stadgezichtje? Onlangs heb ik een foto geplaatst van een stadsgezichtje van schilder J.van Dalen.
    Ziet u overeenkomsten? Ook ik ben op zoek naar meer informatie over deze schilder.
    Bij ons al 33 jaar in bezit. We hebben het gekregen van mijn schoonmoeder die uit Dordrecht/Rotterdam komt.
  • Re: J. van Dalen

    19 oktober 2017 01:57
    Weet u al iets meer van deze schilder? Ik heb ook een schilderij van ene j v dalen.
    Ik zou graag meer willen weten van deze schilder.
  • Re: J. van Dalen

    04 januari 2019 02:12
    Hallo , ik heb deze J. Van dalen , zegt het u iets of ziet u enige overeenkomsten met het werk dat u heeft van desbetreffende schilder ?
    Alvast hartelijk dank , met vriendelijke groet Floris van den Akker

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.