Informatie gezocht

jan van ham

Gepost door mfrieswijk 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • jan van ham

    22 juni 2014 09:08
    Vraag aan een nakomeling van Jan van Ham:
    Ik ben door erfenis in het bezit gekomen van het schilderij Zuid Limburg Epen. Mijn ouders ( Fam Nijhof Soest) kochten dit van Jan van Ham met nog twee schilderijen ( De slufter en Boerderij op Texel)
    Enig idee wat dit schilderij ( in uitstekende conditie) waard is?
    In 1962 heb ik een week gelogeerd bij hem en zijn vrouw aan de Oude Gracht in Utrecht; Zijn schoonmoeder noemden wij als kind Tante Nipken. Wie helpt mij mijn herinneringen over zijn familie op te frissen?
    Mirjam Frieswijk
  • Re: jan van ham

    28 juni 2014 19:19
    Wat grappig, ik heb als kind Jan van Ham ook gekend, met zijn alpinopet scheef op het hoofd en zijn altijd bezige potlood in de hand. Wij reden uit Amersfoort op de fiets naar de Van Hammetjes in Soest en werden daar door zijn vrouw verwend. Soms mocht ik achter haar draaischijf plaatsnemen en een zielig vaasje zien ontstaan en in elkaar zien zakken..... :)
  • Re: jan van ham

    05 april 2021 20:38
    Hallo Mirjam,

    Het witte huis op het schilderij is het huis van mijn ouders. Tijdens het schilderen in 1947 woonde mijn moeder ook al in dat huis. Ik zag op de website van Haffmans Kunst en Antiekhandel dat dit schilderij verkocht is. Is dit schilderij nog in jullie bezit?

    M.v.g.

    Paul

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.