Informatie gezocht

Wie kan mij iets vertellen over dit schilderij van W. Hameier of W. Hameler

Gepost door Josephina 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kan mij iets vertellen over dit schilderij van W. Hameier of W. Hameler

    21 januari 2016 10:12
    Weet iemand waar dit schilderij gemaakt is, wanneer. Kent iemand de schilder W. Hameier of W. Hameler?
  • Re: Wie kan mij iets vertellen over dit schilderij van W. Hameier of W. Hameler

    21 januari 2016 11:01
    Kunstschilder Willy Hamelers (1915-1987) heeft en groot deel van zijn leven gewoond en gewerkt in Maastricht. Grote kans dus dat dit schilderij daar ook gemaakt is.
  • Re: Wie kan mij iets vertellen over dit schilderij van W. Hameier of W. Hameler

    21 januari 2016 12:37
    in het midden van het schilderij is een deel van de Sint-Janskerk en rechts is een deel van de Basiliek van Sint Servaas te zien. Het is dus inderdaad Maastricht.
  • Re: Wie kan mij iets vertellen over dit schilderij van W. Hameier of W. Hameler

    21 januari 2016 13:20
    Wat ontzettend leuk een reactie. Dat is snel. Dank je wel. Ik vind het mooi geschilderd. Geen idee of het waardevol is. Ik heb het van de kringloop in Leiden.
  • Re: Wie kan mij iets vertellen over dit schilderij van W. Hameier of W. Hameler

    30 april 2019 18:24
    Goedenavond,

    Dit is geschilderd door de vader van mijn man. De informatie die u ontvangen heeft is correct.
    Het is geschilderd tijdens de 2e WO. Hij was toen woonachtig in het voormalige Generaalshuis aan het Vrijthof, het huidige Theater aan het Vrijthof.
    Na de 2e WO is hij met zijn gezin verhuisd naar Kasteel Eijsden. Rond 1960 is hij terug verhuisd naar Maastricht (Sint-Pieter). Daar is hij overleden in 1987.
  • Re: Wie kan mij iets vertellen over dit schilderij van W. Hameier of W. Hameler

    30 april 2019 22:25
    Dag Esmeralda,
    Dank je wel voor jouw reactie en leuk om te lezen. Ik ben vaak op t vrijthof geweest maar het kruis op de afbeelding is er nu niet meer. Jammer genoeg is het doek naar mn zolder verplaatst omdat ik er geen goeie plek voor heb in mijn huis. Het lijkt me n idee om n overzichtstentoonstelling in een museum ter plaatse te houden van zijn werk. Prachtig geschilderd. Pet af voor jouw schoonvader!
    Vriendelijke groet, Josephina

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.