Informatie gezocht

schilder philip haezer

Gepost door maurits 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • schilder philip haezer

    06 mei 2016 16:13
    ik heb een schilderij in mijn bezit gekregen en wil hier meer info
    wie weet er meer van.

    vr gr b vd Pol
  • Re: schilder philip haezer

    01 februari 2019 11:51
    Geachte "mp.kunst",
    Na wat Googlen kwam ik u tegen op het internet. Wat kunt u mij vertellen over werken van Philip Haezer?
    Met vriendelijke groet,
    Ester
  • Re: schilder philip haezer

    02 februari 2019 01:09
    Beste Ester,
    Ik weet eigenlijk niet meer dan u al weet over deze schilder. Ik vermoed dat hij een amateur was want de kwaliteit, en hier ga ik misschien mensen mee beledigen, is niet hoogstaand van wat ik tot nu toen heb gezien.

    Hier is nog een voorbeeld hiervan:
    [www.ebay.de]
  • Re: schilder philip haezer

    02 februari 2019 09:10
    Hallo!
    Dankuwel voor uw bericht. Hmmm, nou ja, ik ben normaal gesproken niet zo met kunst bezig, dus heb er niet zo'n kijk op. Maar het is zo dat deze Philip een broer van mijn oma was. Ik heb deze man nooit gekend, maar mijn moeder wel. Zij heeft het nog weleens over "Ome Flip". Nou zag ik dat het schilderijtje op EBay niet meer verkrijgbaar is. Heeft u suggesties voor waar te zoeken om er wellicht een te bemachtigen? En voor welke prijs dan maximaal, volgens u? Die inferieure kwaliteit, waar zit hem dat dan in. Kunt u mij als niet-kunstkenner dat kort uitleggen? Overigens, mijn moeder zegt dat hij er wel degelijk van leefde.
    Hoe dan ook, graag uw reactie.
    Met vriendelijke groet,
    Ester
  • Re: schilder philip haezer

    02 februari 2019 11:33
    Het ontbreekt hem aan technische schildersvaardigheden om op het schildersdoek weer te geven hoe een situatie er in "het echt" uit zou zien. Kijk bv eens hoe hij een raamkozijn met glas weergeeft. of een stenenmuur.

    Ik zie veel van zijn schilderijen uit de jaren 40 voorbij komen en toen was er zeker een markt voor dit soort schilderijen.

    U hebt kunnen zien wat er op eBay op wordt geboden. Dat zal zo in het algemeen de prijs zijn die er voor betaald moet worden met misschien uitschieters naar 50 euro.

    Om er een te kopen zou u op museumserver een te koop gevraagd verzoek kunnen achterlaten bij de rubriek "te koop gevraagd/aangeboden of ebay, marktplaats of catawiki in de gaten houden
  • Re: schilder philip haezer

    02 februari 2019 11:54
    Hier bij wat aanvullende tekst.

    Heb jaren geleden (zie foto) een schilderijtje van hem gekocht via een bekende schilderijen handelaar.
    Dortse School brug 30 jaren olie/doek Haezer Philip

    Dit in de trant van de Haagsche School geschilderde man op de brug met
    als achtergrond de oude herberg ..
    Het schilderijtje stamt uit de 30 jaren en is origineel en zonder restauratie.
    De schilder is Philip Haezer,het werkje is links onder gesigneerd.
    Haezer is een Dortse schilder en collega van Cor Nolthee,samen hebben
    ze div.plekken bezocht om mooie locaties vast te leggen.
    Hij was lid van de Pitura in Dordrecht.
    Het werkje is 30 bij 20 cm.
    Het geheel zit in een nu in de mode zijnde nieuwe lijst.
    De kwaliteit is hoog en de schilder (Haezer.Ph) heeft kwaliteit.
  • Re: schilder philip haezer

    02 februari 2019 12:02
    Hallo!
    Dank voor ook uw reactie! Leuk!
    Maar.....nu snap ik het niet meer....
    U zegt dat hij dus wél kwaliteit had. Ik ken u allen niet en dus ook uw aller kunstkennis en positie in die wereld niet. Maar u spreekt elkaar nu tegen, of denk ik nu te zwart-wit?
    Graag uw reactie,
    Met vriendelijke groet,,
    Ester
  • Re: schilder philip haezer

    02 februari 2019 14:08
    Hallo Ester 1906
    Nou dat is ook de reden dat ik er even in duik..
    MP.Kunst heeft gelijk..er is duidelijk verschil in kwaliteit..
    Mijn Heazer zie beschrijving door een schilderijen kenner opgesteld.
    Dat wil niet zeggen dat het een topper is,maar beter van kwaliteit..dus hebben we hier dan
    te maken met meerdere Haezers ??
    Volgens de handelaar (okay ik weet het ) zou het een collega van Nolthee zijn geweest.
    Cor die best een biertje lusten nam hem mee op schilders toer..wie weet hielp hij
    Haezer wel eens..er zijn namelijk Nolthee invloeden in de brug te zien.
    Dus resume...wie het weet mag het zeggen
    succes op je speurtocht...
  • Re: schilder philip haezer

    02 februari 2019 14:41
    Leuk, leuk!
    Alvast bedankt. Misschien kom ik er nog op terug!
    Ester
  • Re: schilder philip haezer

    13 februari 2019 00:07
    Beste Ester en Mark Plaat,
    Ik heb zo juist nog een artikel op iemands internetblog gelezen over Philip Haezer. Misschien interessant voor u om te lezen. Klik op de link en lees de tekst rond het zelfportret van Rene Noltee.

    [daanmuhlhaus1907-1981nl.blogspot.com]
  • Re: schilder philip haezer

    14 februari 2019 08:48
    Beste "MP kunst",
    Bedankt voor het doorsturen. Het stukje insinueert dat onze Ome Flip "het trucje" nooit geleerd heeft. Leuk om te lezen hoe dat gegaan is.
    Met vriendelijke groet,
    Ester
  • Re: schilder philip haezer

    23 juni 2023 11:00
    Ik heb zojuist een heel leuk schilderijtje van hem gekocht
  • Re: schilder philip haezer

    23 juni 2023 11:35
    Hoi Nora!
    Ik zie het! Het is enig! Was eigenlijk al lang vergeten dat ik ooit op dit forum actief was geweest. Kreeg een melding wegens jouw post.
    Leuk! Waar heb je het vandaan? Ik heb het eigenlijk toen laten rusten, maar vind het nu wel weer heel leuk allemaal, als "nazaat van".
    Groet,
    Ester
  • Re: schilder philip haezer

    23 juni 2023 12:02
    O grappig. Ik googelde de naam en ik kwam hier terecht.

    Ik heb het in een garageverkoop in Zwolle gekocht. Omdat ik het mooi vond.
    Het reliëf is fijntjes geschilderd. Ik geniet ervan.

    Waar kwam hij vandaan en wanneer leefde hij?
  • Re: schilder philip haezer

    23 juni 2023 12:07
    Hoi!
    Nou, uit Dordrecht. En hij leefde......
    (Weet ik ook niet zo precies, hoor...)
    Hij was een broertje van mijn oma. Nou weet ik haar geboortejaar niet precies, maar laat hij zo omstreeks 1910 geboren zijn?? Sterfjaar weet ik ook niet, maar mijn moeder was nog klein en heeft hem nog gekend. Nou, mijn moeder is uit 1947. Dus dan kan je een beetje redeneren. Als je de data beter wilt weten, moet ik vragen of mijn moeder het gedetailleerder weet, misschien.
    Groet,
    Ester
  • Re: schilder philip haezer

    23 juni 2023 12:12
    Hoi!
    Nou, uit Dordrecht. En hij leefde......
    (Weet ik ook niet zo precies, hoor...)
    Hij was een broertje van mijn oma. Nou weet ik haar geboortejaar niet precies, maar laat hij zo omstreeks 1910 geboren zijn?? Sterfjaar weet ik ook niet, maar mijn moeder was nog klein en heeft hem nog gekend. Nou, mijn moeder is uit 1947. Dus dan kan je een beetje redeneren. Als je de data beter wilt weten, moet ik vragen of mijn moeder het gedetailleerder weet, misschien.

    [pin.it]

    Dit moet hem zijn. Heb al gezocht of we dit werkje kunnen bemachtigen, toentertijd al.
    Leuk, nu ik het weer zie. Ik zie duidelijk de trekken van mijn oma erin en die wenkbrauwen/bovenste oogleden heeft mjjn moeder ook en ik ook een beetje.

    Groet,
    Ester

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.