Informatie gezocht

zoeken naar schilders

Gepost door P.Oranje 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • zoeken naar schilders

    28 oktober 1999 21:39
    Goededag allen
    wie kan mij helpen
    waar, en hoe kan ik op internet info krijgen over alle schilders?
    ik bedoel hiermee een soort encyclopie
    waar mee je schilders op naam of tijdsperiode kan opzoeken
    bijvoorbaat aan allen hartelijke dank
  • Re: zoeken naar schilders

    28 oktober 1999 22:31
    : Goededag allen
    : wie kan mij helpen
    : waar, en hoe kan ik op internet info krijgen over alle schilders?
    : ik bedoel hiermee een soort encyclopie
    : waar mee je schilders op naam of tijdsperiode kan opzoeken
    : bijvoorbaat aan allen hartelijke dank
    Een goede site om schilders te zoeken is de site www.artprice.com Op deze site kun je zoeken op naam. Het betreft een databank van meer dan 50.000 kunstenaars (beeldhouwers en schilders), welke de afgelopen 12 jaar bij belangrijke veilingen zijn geveild. Je krijgt dus inzicht in de periode dat de desbetreffende persoon heeft geleefd en welke kunststukken er van de desbetreffende kunstenaar zijn geveild. Indien je meer informatie (zoals de prijs etc) van een bepaald kunststuk wilt, zal je moeten betalen. Een oplossing hiervoor is het boek wat jaarlijks uitkomt. Hierbij staan de prijzen van enkele stukken van de desbetreffende kunstnaar vermeld. De titel luidt: Annuaire des cotes moyennes (International art price indicator)
    Ik hoop dat ik je op weg heb geholpen. Ook ik ben op zoek naar zo'n soort site, waarbij schilderijen staan afgebeeld. Als ik een site vind, laat ik iets weten.
    Aswin
  • Re: zoeken naar schilders

    01 februari 2000 19:09
    : Goededag allen
    : wie kan mij helpen
    : waar, en hoe kan ik op internet info krijgen over alle schilders?
    : ik bedoel hiermee een soort encyclopie
    : waar mee je schilders op naam of tijdsperiode kan opzoeken
    : bijvoorbaat aan allen hartelijke dank

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.