Informatie gezocht

Kunstschilder schutte

Gepost door jolandaS 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Kunstschilder schutte

    30 oktober 2016 22:49
    Beste lezer,

    Wie kan mij meer vertellen over de kunstschilder schutte, zie schilderij.
    Zou graag meer achtergrond informatie willen weten en eventuele waarde.

    Met vriendelijke groet,

    Jolanda
  • Re: Kunstschilder schutte

    11 april 2017 19:37
    Beste Jolanda,

    Bent u nog steeds opzoek naar informatie over de schilder?
    Ik ben de kleindochter van de schilder en zou u kunnen helpen met eventuele vragen.

    Groet Malou
  • Re: Kunstschilder schutte

    20 oktober 2017 18:36
    Ik zou graag in contact komen met de kleindochter van Louis Schutte. Ik heb werk van hem (Vondelpark) waar ik wat over wil weten.
    Kunt u mij met haar in contact brengen?
    Met vriendelijke groet, Steven Cornelissen
  • Re: Kunstschilder schutte

    19 november 2017 13:24
    Wij hebben een heel
    leuk schilderij van uw opa. Toevallig gister weggebracht om te laten schoonmaken. Eigenlijk zijn we benieuwd waar het tafereel zich afspeelt . Vondelpark ?

    Groet,
    Anja
  • Re: Kunstschilder schutte

    24 juli 2018 15:11
    Beste Jolanda,

    Ik ben in de archieven gedoken die mijn moeder bij hield van mijn opa (Louis Hermanus Hendrikus Schutte).
    En ik zie gelijkenissen in het schilderij met een ander schilderij wat gemaakt is op de Ceintuurbaan in Amsterdam.

    Ik heb de afbeelding bijgevoegd.
    De bomen en de luifels komen zeer overeen.
    Ik gok dat het schilderij gemaakt is in de buurt van de Ceintuurbaan, bijvoorbeeld de weteringsschans of sarphatipark.

    De waarde vind ik lastig in te schatten, dat is namelijk ook zeer afhankelijk van de grootte van het schilderij.
    www.simonis-buunk.nl heeft momenteel 2 kleine werken te koop staan.

    Ik hoop dat u hier nog iets aan heeft,

    Met vriendelijke groet,
    Malou Postuma

    p.s. excuus voor de late reactie, wegens het overlijden van mijn moeder en oma (vrouw en dochter van de schilder) ben ik hier nog niet eerder aan toegekomen.
  • Re: Kunstschilder schutte

    24 juli 2018 15:15
    Beste Steven Cornelissen,

    Mocht u nog vragen hebben over mijn opa kunt u mij mailen via: malou.postuma@gmail.com

    Met vriendelijke groet,

    Malou Postuma

    p.s. excuus voor de late reactie, wegens het overlijden van mijn moeder en oma (vrouw en dochter van de schilder) ben ik hier nog niet eerder aan toegekomen.
  • Re: Kunstschilder schutte

    24 juli 2018 15:31
    Beste Anja,

    Ik ben in de archieven gedoken die mijn moeder bij hield van mijn opa (Louis Hermanus Hendrikus Schutte).
    Maar het is lastig om precies te achterhalen of dit het vondelpark is of een ander park.

    Er zijn wel werken gemaakt in het vondelpark, zie bijgevoegde afbeeldingen maar het komt niet 100% overeen.
    Het hekje lijkt om de ene afbeelding wel hetzelfde maar op de andere weer niet.
    Maar het kunnen natuurlijk verschillende delen van het park zijn, de natuur oogt ook wat 'wilder' op jullie schilderij.
    Mijn opa heeft wel veel in Amsterdam zuid geschilderd, dus het zou heel goed kunnen.
    Maar hij heeft ook veel werken in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Spanje gemaakt, dus ik kan helaas geen uitsluitsel geven.

    Met vriendelijke groet,
    Malou Postuma

    p.s. excuus voor de late reactie, wegens het overlijden van mijn moeder en oma (vrouw en dochter van de schilder) ben ik hier nog niet eerder aan toegekomen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.