Informatie gezocht

Informatie T.J. Scheer

Gepost door Nico 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Informatie T.J. Scheer

    09 juni 2004 21:12
    Vanuit een erfenis hebben wij een schilderij ontvangen van de schilder T.J. Scheer.
    Zou iemand mij meer kunnen vertellen over deze schilder.

    Bij voorbaat dank.

  • Re: Informatie T.J. Scheer

    04 juli 2004 22:29
    ook ik heb enkele jaren geleden een schildery van t.j.scheer geerfd het is een heide landschap ,maar van de schilder weet ik niets ik vermoed dat het uit de omgeving van gelderland komt gezien de afkomst van myn erflater
  • Re: Informatie T.J. Scheer

    20 november 2004 16:42
    Ik ben via de nalatenschap van mijn ouders in het bezit van twee schilderijen van T.J. Scheer, een boslandschap en een rivier in bosrijke omgeving. Beide landschappen doen sterk denken aan de Overijsselse omgeving waar ik geboren ben.
    Mijn ouders hebben de schilderijen van een vriendin cadeau gekregen bij hun huwelijk in 1935. Het ene schilderij heeft op de achterkant een adresseringsetiket aan mijn ouders met als afzender Th.J. Scheer, v. Halewijnlaan 272, Voorburg.
  • Re: Informatie T.J. Scheer

    Ad
    07 januari 2007 21:19
    Tja, ik kan me aansluiten in dit rijtje. Een schilderij van ongeveer 100 cm bij 40 cm, heuvellandschap; heide, water, koeien en naaldbomen.
  • Re: Informatie T.J. Scheer

    30 mei 2020 16:37
    Ook ik heb een schilderij van T.J Scheer. Een bos met een beekje met een houten bruggetje.
    Ik zie wel vragen over de schilder maar geen antwoorden.
    Wie is T.J. Scheer?
  • Re: Informatie T.J. Scheer

    31 mei 2020 00:31
    Het zou kunnen gaan om Theodorus Johannes Scheer.

    Theodorus Johannes Scheer, geboren op 12 oktober 1876 in Winschoten Zijn vrouw Adriana Pieternella Cornelia Kooman is op 8 juni 1879 geboren in Zierikzee. Hij trad met haar in het huwelijk 28 oktober 1908 te Rotterdam. Op 23 augustus 1910 te Rotterdam werd zijn dochter geboren. Hij is overleden op 26-12-1944 in Smallingerland.



    Ik heb de volgende artikelen gevonden over Theo J Scheer waarbij het opvalt dat deze allemaal stammen van vlak voor of tijdens de 2de wereldoorlog. Veel is het niet maar misschien een start naar meer informatie.


    Zaterdag 6 januari 1940 stond in de Telegraaf het volgende bericht:
    Kunst uit de collectie Kunstzaal Helen Spoor, Keizersgracht 47 II: Expositie van Indische kunst, emaille miniaturen van Kurt Lewy uit Brussel en schilderijen en tekeningen van Th. J. Scheer (tot en met 10 Jan)
    Op 10 januari 1940 stond hetzelfde bericht in het Algemeen Handelsblad



    Op Vrijdag 4 Juni 1943 stond er in de Utrechtsche Courant het volgende bericht:
    Tentoonstellingen. — Consthuys St. Pieter, Schilderijen van Theo J. Scheer. Van 29 Mei tot 19 Juni Dagelijks van 10—4 uur. Zondags 2 tot 4 uur.



    Op Zaterdag April 1944 stond in het ROTTERDAMSCH NIEUWSBLAD het volgende bericht:
    KUNSTNIEUWS Paaschtentoonstelling in Boymans: beeldende kunstenaars van het district Rotterdam hebben in ons museum weer ruimschoots expositiegelegenheid gekregen. Velen zonden meer in dan anders en de maatstaven voor toelating waren niet zwaar, eigenlijk te licht zelfs. Er is met dat al heel wat te zien, veel te waarderen, ook te bewonderen soms.
    Verder in het artikel staat:
    Zeer heeft mij C. Kievit In een meisjesportretje verrast. De auteur heeft tenminste iets dieper gezocht dan de oppervlakkige „werkelijkheid", waarmee F. Boender, Charles J. Kemper, Z. J. Vink, J. Schreuder, Th Wiegman en Theo Scheer zich vooralsnog tevreden stelden.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.