Informatie gezocht

Schilder B. Sluiter

Gepost door Doornebosch 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilder B. Sluiter

    13 februari 2017 16:45
    Hallo,

    Wie kan mij helpen aan informatie over de schilder B. Sluiter.
    Ik ben bezig met het opbouwen van een collectie van zijn/haar schilderijen.
    Momenteel heb ik via internet een 10 tal schilderijen van hem/haar kunnen traceren, zelfs in Duitsland en Oostenrijk.
    1 schilderij " Vaas met bloemen " wordt gedateerd ca. 1930.
    Doch overal ontbreekt het aan verdere info, daarom zelfs al een pagina op Facebook gemaakt om meer te weten te komen.

    Alvast Hartelijk dank.
  • Re: Schilder B. Sluiter

    13 februari 2017 19:49
    Graag ook foto's van de signatuur en achterkant van het schilderij.
  • Re: Schilder B. Sluiter

    13 februari 2017 22:12
    De 1e foto is de achterzijde van het getoonde schilderij, de 2e foto is gesigneerd r.o.

    Tevens nog een signatuur op een ander schilderij van hem/haar 3e foto deze staat l.o.
  • Re: Schilder B. Sluiter

    13 februari 2017 22:35
    Weet u zeker dat de tweede letter in de achternaam een 'l' is?
  • Re: Schilder B. Sluiter

    13 maart 2017 11:56
    Wij hebben een schilderij van B.Sluiter in bezit.
    Helaas ook geen gegevens achterop, alleen de naam op het doek geeft zekerheid.
    Het schilderij is te koop.
  • Re: Schilder B. Sluiter

    15 juni 2017 13:14
    Mijn vader heeft ook een schilderij van B. Sluiter (met dezelfde signatuur als is getoond). Bosweg.
    Ik zal er binnenkort een foto van maken.
  • Re: Schilder B. Sluiter

    24 maart 2018 21:41
    Ik ben de zoon van betreffende schilder. Voor allen die dit lezen op dit forum kunnen via de mail contact opnemen voor alle informatie.

    Met vriendelijke groet, Gerrit J. Sluiter.
  • Re: Schilder B. Sluiter

    24 maart 2018 21:44
    ThisWah Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ik ben de zoon van betreffende schilder. Voor alle
    >
    > Met vriendelijke groet, Gerrit J. Sluiter.
  • Re: Schilder B. Sluiter

    24 maart 2018 21:45
    Doornebosch Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > De 1e foto is de achterzijde van het getoonde schi
    >
    > Tevens nog een signatuur op een ander schilderij v
  • Re: Schilder B. Sluiter

    27 maart 2018 15:35
    Hallo Gerrit J. Sluiter,

    Info waarna ik en meerderen naar op zoek ben zijn gegevens omtrent uw vader; zoals geboorte en overlijdens data en plaats.
    En is er een bepaalde periode dat uw vader schilderde, en in welke omgeving ?

    Ook wil ik U hartelijk danken voor Uw reactie.
    Momenteel heb ik zelf nog 4 schilderijen van Uw vader in mijn bezit.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. T. Doornebosch
  • Re: Schilder B. Sluiter

    27 maart 2018 22:05
    Moi hr. Doornebosch,

    In eerste instantie dacht ik van weetje, ik zet wel ff wat op papier en is die man ook weer tevreden. Echter, er was een stemmetje wat mij toch anders heeft doen besluiten.

    Welnu dan. De gegevens van mijn vader zijn, Geboren te Arnhem op 14 januari 1913 en overleden te Ede in 1990
    Zijn geboortenaam volledig is, Dianisius Bernardus Sluiter.

    Zijn actieve schilder periode is begonnen vanaf 1945/1946 tot 1965 en is toen noodzakelijker wijze gestopt vanwege een zeer zware hartaanval.

    Zijn inspiratie in de beginne heeft hij opgedaan in de omgeving Arnhem - Rozendaals bossen, Zuid Ginkelse heide en het op het Landgoed
    "Reijers - Heide" wat destijds eigendom was van Baron van Heeckeren van Molecate.

    In het begin stadium schilderde hij veel in opdracht van de kunst handelaar dhr. Ranchè(e) uit Arnhem. Daar dit echter een duitendief bleek en voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten, was deze relatie geen lang leven beschoren.

    Hierna volgde een periode dat hij steeds meer in opdracht van kunsthandelaars uit Rotterdam, Amsterdam, Gouda, Den Haag en leiden is gaan schilderen waardoor er niet alleen meer vraag naar zijn schilderijen ontstond maar zich tevens een grotere diversiteit ontwikkelde, zoals spelende katjes in zeker een tiental varianten, Heide met schapen, Slipjacht taferelen met honden en vos, en waarbij de paarden rassen door uiterlijke kenmerken duidelijk waren te onderscheiden. Zee gezichten, De haven van Rotterdam met de afmeting van 2.50 mtr. bij 1.80 mtr. Zeer veel bos met vijver, beekjes en watertjes met eenden. Eigenlijk te veel op te noemen.
    Het overgrote deel van de door hem gemaakte schilderijen heb ik hem persoonlijk zien maken.

    In mijn beleving, en ik mag in deze met enige kennis van zake spreken, was D.B.S. - DIAN B. - D.B. - B.S., - B.S.SLuiter - B. Sluiter. - DIAN. B. Sluiter, - Een van de zeer weinige Kunst Schilders uit zijn tijd, die het bijna perfecte vermogen bezat om perspectief c.q. diepte in zijn werk aan te brengen.

    Echter, waardoor vind je in Nederland, verhoudingsgewijs gezien, heel weinig schilderijen van D.B.Sluiter? Omdat die kunsthandelaars, in de grote steden voornoemd, deze schilderijen doorverkochten naar Amerika en Canada waar in die tijd veel Hollanders naar toe emigreerde.

    Een zèèr voorzichtige inschatting over het aantal schilderijen door hem gemaakt over 20 jaar schat ik op zeker 5000 stuks.
    Is hij er rijk van geworden? Neen. Was hij gelukkig met wat hij creëerde? Ja.

    Tijdens mijn eigen zoektocht naar schilderijen van mijn vader kreeg ik een tip dat "Notarishuis Arnhem veilingen en Taxaties" uit Arnhem, Link hier onder, af en toe een schilderij van mijn vader te veilen had.


    [www.google.nl]

    Tijdens bewuste zoektocht is gebleken dat de prijzen voor de betreffende schilderijen uiteen lopen van € 45.00 tot € 150.00.
    Dus gemiddeld een € 100.00 per stukopbrengen.

    Als je dit afzet tegen de bedragen in guldens wat mijn vader dan per schilderij, en dat soms met veel moeite, en zelfs met handje klap, er voor kreeg had hij beter 1000 schilderstukken kunnen bewaren voor mindere tijden.

    Als voorbeeld, een 40 bij 60 15 tot 20 gulden. Een 60 bij 80, 20 tot 25 gulden.

    Mocht u eventueel hier of daar meer details over willen, stuur dan een mail naar, thiswahcarger@gmail.com - met telefoon of mobiele nr
    dan praat het makkelijker.

    Met vriendelijke groet, Gerrit J. Sluiter.
  • Re: Schilder B. Sluiter

    03 mei 2018 10:30
    Hoi ik heb misschien ook schilderij DB sluiter heeft jaren op zolder gestaan vanochtend toevallig uit de garage gehaald we waren verhuist
    Het zijn bomen met bospad
  • Re: Schilder B. Sluiter

    05 mei 2018 10:58
    Bijna zeker, althans voor 99%, is dat een schilderij van B.Sluiter. Ofwel D.B. Sluiter. In iedergeval 1 van zijn signeer namen. Waardoor ben ik hier bijna zeker van? Hij was mijn vader. Voor uitgebreide info zie mijn eerder bericht aan Dhr. Doornbosch.
  • Re: Schilder B. Sluiter

    16 november 2018 17:55
    Denk dat ik ook in het bezit ben van een schilderij van B. Sluiter.
    Bijgaand een foto.
    Kan nog geen foto van de achterkant maken.
    Volgt nog.
  • Re: Schilder B. Sluiter

    17 november 2018 09:02
    L.S.

    Zoek eens in het forum naar de correspondentie van dhr. Doornebosch met G.J. Sluiter
  • Re: Schilder B. Sluiter

    20 januari 2019 17:21
    hallo,

    ik ben ook in het bezit van een schilderij van deze schilder grappig !
    heeft u er belang bij ?
    verzameld u ze ?

    vrgr
  • Re: Schilder B. Sluiter

    24 februari 2019 13:00
    Ook ik ben in het bezit van een schilderij van Sluiter. Mocht er iemand belang bij hebben dan wil ik dit schilderij graag verkopen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.