Informatie gezocht

w. robbers

Gepost door ank 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • w. robbers

    ank
    19 oktober 2004 10:18
    geachte lezer,

    ik heb onlangs een schilderij gekocht, van de schilder W. Robbers.
    het is een olieverfschilderij,voorstellende een beukenbos met een wandelend vrouwtje in een oude klederdracht.
    Ik kan nergens informatie krijgen over de schilder, misschien is er iemand die daarover wat meer weet ?

  • Re: w. robbers

    03 december 2004 15:08
    Mijn reactie;
    Ook wij hebben een schilderij van W.Robbers.
    Het is een (oud) olieverfschilderij van een beukenbos.(zonder vrouwtje)
    Mocht ik meer weten over deze schilder dan wil ik 't U laten weten.
    gr. M. Nijhof
  • Re: w. robbers

    13 maart 2005 11:11
    Wij zijn in het bezit van een set schilderijen van W Robber.
    Het is een set van twee olieverfschilderijen waarvan de ene de winter en de ander
    de zomer weergeeft van een huisje in een landschap.
    We zijn op zoek naar meer gegevens omtrent de schilder en de tijd waarin deze schilder leefde.
    Gr.H.v.Koningsbruggen
  • Re: w. robbers

    12 april 2005 21:00
    ook ik ben op zoek naar meer gegevens over de schilder W. Robbers. Mijn schilderij stelt voor een herfstlandschap d.w.z. een beukenlaan met aan de rechterkant een smal beekje met een houten brugje. waarschijnlijk is dit schilderij gemaakt in de periode 1935 of iets later of vroeger
  • Re: w. robbers

    23 april 2005 15:07
    Uit de nalatenschap van mijn ouders bezit ik nu een schilderij van W.Robbers
    voorstellende een molen aan het water ,met enkele huisjes er omheen.Ik denk gemaakt in de dertiger jaren, en waarschijnlijk gekocht in Amsterdam. Wilt U mij op de hoogte houden als er meer over de schilder bekend is ?
  • Re: w. robbers

    07 september 2006 22:14
    Wij bezitten ook een schilderij van W.Robbers, voorstellende een brede laan in een herfstbos .
    Tevens geen informatie kunnen vinden over deze schilder.
    Als iemand informatie heeft, graag
  • Re: w. robbers

    04 januari 2009 16:10
    Ik bezit ook een schilderij van W. Robbers, voorstellende een brede laan in een herfstbos, met water aan de ene kant. Het is aan de achterkant gedateerd: maart 1942. Jammer dat er zo weinig over deze schilder bekend is, terwijl hij toch aardig wat werken achtergelaten heeft.
  • Re: w. robbers

    12 december 2010 12:17
    Ook ik heb een schilderijtje van W.Robbers. Het is een heel klein huisje (half rieten- half pannendak) verscholen onder een grote boom en liggend aan een slingerend beekje. Aan de horizon staat een robuuste toren.
    Is er inmiddels al iets meer bekend?
    Gerard.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2010 13:28 door gerrit.
  • Re: w. robbers

    18 februari 2019 01:29
    Door erfenis in mijn bezit gekregen een schilderijtje van W. Robbers.
    Zeer helder geschilderd plasgezicht landschap. Is er al meer informatie over deze schilder?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.