Informatie gezocht

Herkomst en signatuur van houtgravure

Gepost door fransje13 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Herkomst en signatuur van houtgravure

    09 oktober 2017 22:40
    Wie kan mij meer vertellen over het origine van dit werk? (Foto 1 en 2)
    Als ik van mijn exemplaar zoek op de signatuur van Sch (in de plaat) kom ik in elk geval niet ver. De potloodondertekening onder aan het werk geeft naast St. Agathaklooster ook aan Delft '32 (het jaar dat men begon het klooster om te bouwen tot het latere museum Prinsenhof).
    Het werk is ooit gepubliceerd in 'de Kroniek' als een houtgravure van A. Wijkniet uit 1926. Daarop staat ook een andere signatuur in de prent, met ook in het groot HET SINT AGATHAKLOOSTER (in de prent!). Zie de 3e foto...
    Nu ben ik in verwarring.

    Alvast bedankt!
  • Re: Herkomst en signatuur van houtgravure

    07 juni 2020 09:43
    Hi - 3 years later you probably don't need this any more! But the engraving was certainly by Wijkniet in 1926.
    I have a copy of the engraving and his preparatory pencil sketch for it. I think he had the word Delft as he was resident in Delft and a member of the Delft Kunstkring at that time. (from 1931 I thinK)
    I don't really have any more information about it.
    MVG
    Marc Harrison
  • Re: Herkomst en signatuur van houtgravure

    07 juni 2020 11:15
    misschien dat dit kan bij dragen
    succes

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.