Informatie gezocht

Isaac Israels

Gepost door sonnyz 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Isaac Israels

    16 april 2018 13:43
    Wie kan mij zeggen of dit een schilderij is van Isaac Israels ?
  • Re: Isaac Israels

    16 april 2018 15:37
    Niet 100% uit te sluiten, maar wel erg onwaarschijnlijk. De lezer kan alleen oordelen op het plaatje met de andere Israels-plaatjes in zijn hoofd, maar de technische gegevens zijn minstens zo belangrijk. Hij wordt de laatste paar jaar flink vervalst, ook in Duitsland, Amerika en Israel. Dit vind ik er met die beperkte en subjectieve middelen van:

    De kleuren zijn weinig subtiel vertonen niet genoeg contrast.
    De signatuur is te groot en te prominent.
    De anatomie van de vrouw (te lange dunne armen) is wat onbeholpen.
  • Re: Isaac Israels

    11 juni 2018 16:21
    Een te grote en prominente handtekening zou een vervalser toch juist niet moeten doen? De signatuur lijkt me nu net het meest makkelijk na te maken van het hele schilderij. Die was bij Israels meestal klein en pas na droging geplaatst. Deze is in de natte verf geschilderd.
  • Re: Isaac Israels

    21 juni 2018 15:12
    Tja, hij signeerde zo verschillend, dat de grote veilinghuizen daar ook niet op beoordelen. Hoe weet je dat de signatuur in de natte verf gezet is? Dat is bij vergroting volgens mij niet te zien.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.