Informatie gezocht

Weet iemand iets over deze schilder??

Gepost door Liesanne 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Weet iemand iets over deze schilder??

    10 mei 2018 15:24
    Kan er helemaal niets over vinden op internet.. Weet iemand iets?? Ook geen idee of het een originele is (zal hoogstwaarschijnlijk niet).
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    10 mei 2018 17:54
    Het is een bekende voorstelling die je nog steeds kunt bestellen: [i.pinimg.com]

    dus waarschijnlijk een geverniste kopie...
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    10 mei 2018 18:03
    Het origineel is van Frederick Hall (1860-1948) en staat ook op Pinterest : [nl.pinterest.com]
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    10 mei 2018 20:53
    Ik zag het inderdaad intussen al voorbij komen, maar het is niet identiek en dit schilderij is uit 1596..?

    Die op Pinterest is wel hetzelfde zie ik net! Maar snap nog steeds het jaartal dan niet..



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2018 20:54 door Liesanne.
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 10:41
    Dat is geen 5 maar een 8
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 10:46
    Niet identiek? Noem dan eens een verschil. Ik zie er geen.
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 16:01
    Bedankt voor jullie reacties! Ik doelde op schilderijen die ik in eerste instantie zag, die waren niet identiek, maar dit is dus een ander schilderij.

    Ik dacht zelf ook dat het een 8 moest zijn, maar dat kon ik er echt niet van maken (zal dus inderdaad wel een 8 zijn).

    Ik heb er geen verstand van en heb hem online laten taxeren, daar denken ze dat hij echt is. Wellicht handiger om een antiekzaak binnen te stappen of veilinghuis, toch?
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 17:01
    Waar kan je zoiets online laten taxeren, als ik vragen mag?
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 17:48
    www.antiekcheck.nl

    Staat heel goed aangeschreven en je krijgt er een duidelijke uitleg bij. Toch wil ik voor de zekerheid dat het met eigen ogen wordt beoordeeld, dus ga morgen naar een veilinghuis.
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 18:15
    Ben benieuwd. Lijkt het je mogelijk, gezien de herkomst, dat je het schilderij bezit dat op pinterest staat? Dat komt namelijk van een peperdure Macconal-Mason Gallery en staat in het boek Dog Painting van William Secord:
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 18:50
    Ojee.. Zou kunnen.. Ik ben echt heel internet aan het afstruinen naar de titel, de waarde, etc. Het boek van Secord, heb het gevonden op de website, maar ik krijg 0 resultaten.

    Heb jij misschien meer info en foto's? Ook van de signatuur? En is het origineel op een doek geschilderd, of op een houtvezelplaat? Je helpt me al ontzettend, dankje!!
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 19:42
    Nee, het origineel is olieverf op doek.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2018 19:58 door uverb.
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 20:33
    Dank voor je reactie. Heb intussen aardig wat reacties via anders sites en veilinghuizen gekregen. Het originele schilderij is olieverf op paneel, net zoals deze..? Heb jij ander bewijs? Dank alvast!
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 20:58
    Volgens het boek is het olieverf op doek.
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 20:59
    Hier het boek en de signatuur:
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 21:30
    Het kan geen nageschilderde kopie van Europese bodem zijn. Zo exact kunnen alleen de Chinezen met hun slimme technieken naschilderen en dan zou het recent gekocht moeten zijn. Het is dus òf het origineel of een opgeplakte reproductie die meermalen gevernist is. Professionele schilders werkten nooit* op houtvezelplaat, dat is pas als drager geaccepteerd toen de industrie het het als masoniet e.d. na 1970 veel stabieler en durabeler maakte. Frederick Hall werkte op doek en op board, afwisselend.

    Overigens kan je het hondje ook als dienblad bestellen. Wat de kans op originaliteit wel heel klein maakt: [www.ebth.com]


    *= uitgezonderd sommige Duitse schilders op 'Hartfaserplatte'.
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 22:06
    Bedankt! Dit is op een board (dat is hetzelfde als op paneel, toch?) en de afmetingen zijn ook anders (50x42 en zonder lijst 28x36).

    De signatuur is wel exact hetzelfde inderdaad.. Kan het dus ook een reproductie zijn met andere maten?
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 22:47
    Ja, het origineel is 47x61cm zonder lijst. Dan is 28x36 wel een flinke verkleining. Dat de experts van antiekcheck.nl dat niet meteen door hadden, is niet bepaald een aanbeveling.
  • Re: Weet iemand iets over deze schilder??

    11 mei 2018 22:50
    Mee eens, iedereen zegt iets anders hierover, maar ben blij dat ik nu bewijs heb, bedankt! :)

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.