Informatie gezocht

Kent iemand deze schilder?

Gepost door Marietje3 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Kent iemand deze schilder?

    21 juli 2018 09:33
    Kent iemand deze schilder? Ik kan de signatuur niet goed ontcijferen. Van hosse, van vosse oid. Weet iemand iets over de afgebeelde haven en periode. Het is olieverf op paneel.
    Vriendelijke groet.
  • Re: Kent iemand deze schilder?

    21 juli 2018 15:19
    De havencode OP kan in realiteit alleen op Ooltgensplaat slaan, maar het lijkt me fantasie. Het is een Duits schilderij. De verf is Duits, het formaat is Duits en de lijst is Duits. De gevels rechts ook en het handschrift van de signatuur ook. Ik kan geen schilder van de naam Von Hosse of Vosse vinden. Wel lijkt de donkere toets wat op deze meneer Hoss [www.ebay.de]
  • Re: Kent iemand deze schilder?

    22 juli 2018 09:15
    Dank voor uw antwoord. Een Duitse schilder is goed mogelijk. De schrijfwijze van de signatuur van Hoss is wel heel verschillend. De lijst was niet in het geheel afgebeeld dus daar voeg ik nog een foto van toe. In het bruine zeil zag ik ook nog de lettercode OB afgebeeld.
    Vriendelijke groet.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.