Informatie gezocht

Wie kent deze kunstenaar : A. Soleman

Gepost door Deborawijgers 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kent deze kunstenaar : A. Soleman

    28 augustus 2018 17:18
    hallo,

    Dit schilderij heeft jarenlang bij mijn moeder gehangen, graag zou ik weten wie de kunstenaar is.. en of er nog meer werk van is.. ik heb er zelf geen verstand van maar lijkt een vetkrijt achtige tekening te zijn..
    ergens in de familie komt ook een soloman of Soleman voor. vandaar de nieuwsgierigheid. Ook liggen de roots in Indonesie.
    of anders een tip waar te zoeken??

    wie kan mij verder helpen?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2018 19:50 door Deborawijgers.
  • Re: Wie kent deze kunstenaar : A. Soleman

    29 augustus 2018 10:21
    Soloman A maakte deel uit van de enorme stroom van zg heimwee prenten die door honderden kunstenaars en amateurs
    zijn gemaakt.
    Immers in de 50 jaren gingen veel Nederlanders weer terug naar nederland.
    Om toch de tropische klanken en plaatjes cq herinneringen te bewaren maakten zij deze soms klaar terwijl U wacht aquarellen.
    Maar vergis je niet ,sommige haalden een voortreffelijk niveau ,waar menig kunstenaar zijn vingers bij af zou likken.
    Veel is er ook van zeer onder de maat ,maar toch leuk materiaal.
    Dus niet wanhopen is een mooi ding.
    Bijgaand een voorbeeld van zijn diverse,ook de heimwee prent.
  • Re: Wie kent deze kunstenaar : A. Soleman

    29 augustus 2018 19:00
    dank je wel voor deze informatie!
    is zoiets nou ook nog wat waard denk je? aangezien het toch al bijna 100 jaar oud is?
  • Re: Wie kent deze kunstenaar : A. Soleman

    30 augustus 2018 10:54
    Waarde vind ik altijd moeilijk...
    Uitspraak van een vrij bekende kunstenaar is:wat ik maak, is van hout en wat
    in de galerie hangt is van goud.
    De echte liefhebbers zullen hier best wat voor over hebben.
    Maar mijn beste advies is informeer bij het Zeeuws Veiling huis,die zijn ter zaken kundig.
    En wat ik zelf zeer op prijs stel, ze geven je respons ...kunnen er zeer veel niet zeggen,
    die geven totaal geen leven, weten het dus ook niet.. geeft niet maar misschien samen info uitwisselen
    maakt de hobby (of werk) alleen maar uitdagender ...
    succes

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.