Informatie gezocht

Escher drie werelden

Gepost door DayStreep 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Escher drie werelden

    02 november 2018 15:46
    Mijn moeder heeft al sinds begin jaren 70 De drie werelden van Escher hangen.
    Ze kreeg hem van iemand die niet onbemiddeld was.
    Ze heeft nooit anders gedacht dan......het is een poster.
    Nu keek ze kunst en kitsch en ging eens beter kijken. Er staat wel een nummer op. Kan dit dan toch enige waarde hebben?
    Of kunt u,lezer, mij op weg helpen waar ik hierover informatie kan vinden.
    Hij blijft mooi ook als ie niks waard is..... maar zou ook zonde zijn als ie ooit in de vuilnisbak verdwijnt zoals vele van de tekeningen van van Gogh werden verbrand:).
  • Re: Escher drie werelden

    02 november 2018 21:25
    Mijn eerste gedachte is om de prent te laten taxeren bij een goed veilinghuis maar als u eerst zelf een onderzoekje zou willen doen: Het rijksmuseum heeft een echte (geen afbeelding) en hier kunt u lezen wat daar de objectgegevens (even op de knop drukken) van zijn:

    [www.rijksmuseum.nl]
  • Re: Escher drie werelden

    03 november 2018 18:16
    Als je een foto van de nummering kunt posten, helpen wij je wel verder. De prent zelf kennen we, dus die hoeft niet :)
  • Re: Escher drie werelden

    04 november 2018 16:13
    Afbeelding . Zit ook vreemd ingelijst als ik goed kijk.... er is onder en boven een stuk af.
    Wel detail van de cijfers... Toch blijft het mooi wat die man kon... al is het waarschijnlijk toch een poster



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/11/2018 16:22 door DayStreep.
  • Re: Escher drie werelden

    04 november 2018 16:17
    Ah het is vast een poster er staan cijfers links onder.
    Op de aangeraden link stond de cijfers horen boven



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/11/2018 16:24 door DayStreep.
  • Re: Escher drie werelden

    08 januari 2019 22:13
    Wellicht niet meer actueel, maar dit is een poster; de litho is handgesigneerd met de toevoeging in potlood VAEVO

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.