Informatie gezocht

vilmos huszár woodcut

Gepost door gerspee 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • vilmos huszár woodcut

    23 december 2018 10:18
    Wie kan mij meer vertellen over deze houtdruk genummerd en gesigneerd door Vilmos Huszar ?
  • Re: vilmos huszár woodcut

    23 december 2018 12:50
    Het papier lijkt me te recent, de potloodannotaties ook. Ziet er niet als van voor 1960 uit. Huszár's drukken zijn vaak nogal gehavende velletjes van een ander soort.

    Je kunt het bij Bubb Kuyper proberen, daar zit veel expertise over hem. Als ze hem authentificeren, willen ze hem vast ook graag veilen, want Huszár haalt daar best spectaculaire hamerprijzen: [www.bubbkuyper.com]
  • Re: vilmos huszár woodcut

    23 december 2018 13:45
    Bedankt voor deze tip en denk dat het de goede is om te benaderen . En heb nog wat meer voor hun denk ik huis om te bekijken . Enig idee als ze dus recenter zouden zijn wie of waar deze gemaakt zouden zijn ? De precisie van b.v het inlijsten en echte houtdrukkken zo te zien en de maten van het papier lijken mij heel veel moeite voor een niet te hoge opbrengst bij verkoop ?
  • Re: vilmos huszár woodcut

    23 december 2018 20:30
    Valse Huszars drukken zou best lonen, zoals je aan de hamerprijzen bij Bubb ziet. Ook in Duitsland haalt hij fikse opbrengsten. Als je deze met een flinke oplage van maakt, kan je een bom duiten maken. Geert-Jan Jansen drukte ook valse grafiek. Die sleet zijn handel over de hele wereld. En valserikken vind je vaak niet terug op het web. Dealers die miskopen doen, houden dat verborgen.

    Tja, de achterkant van het blad lijkt toch wel wat leeftijd te hebben. Maar het passe-partout is niet ouder dan 20 jaar. Ik hoop voor je dat ik me vergis. De expert op Huszár is natuurlijk Sjarel Ex, de Boymans-directeur.
  • Re: vilmos huszár woodcut

    24 december 2018 10:37
    Heb inderdaad al contact gehad met Sjarel Ex die ook nog twijfelt maar die zou ze wel willen zien eerst . Wordt even afwachten tot na 2 januari met Bubb Kuyper die dan een oordeel kan geven over de drukken .
  • Re: vilmos huszár woodcut

    21 januari 2019 17:12
    Bobb Kuyper was ook niet overtuigd en heeft dus ook geen idee waar en wanneer ze gemaakt zouden zijn en dus ook niet of ze door de kunstenaar gemaakt zijn . Blijven schijnbaar moeilijk door de onbekendheid . Maar als de nummering klopt zouden er nog 37 stuks ergens moeten zijn dus waarom niet te vinden en niemand weet ervan bij de experts ?
  • Re: vilmos huszár woodcut

    12 februari 2020 20:47
    Nog steeds in het bezit van de hout of linoleum drukken en wel de originele ontwerpen van Huszar gevonden waar deze van afgeleid zijn . Op wat details na zoals 4 gelijke strepen teruggebracht naar twee op beide . Misschien iets meer link naar de afkomst en leeftijd ?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.