Informatie gezocht

Havengezicht Dordrecht- wie kent deze signatuur?

Gepost door TitiaGeertman 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Havengezicht Dordrecht- wie kent deze signatuur?

    27 december 2018 01:52
    Hoi, ik kwam toevallig in dit forum terecht tijdens mijn zoektocht naar de maker van bijgevoegd leuk schilderijtje van een havengezicht op Dordrecht (mijn geboortestad). De achternaam is van Beek, maar ik kan niet ontcijferen/vinden wat de voornaam/letters is/zijn. Heb al ontdekt dat er vele 'van Beek's zijn, maar geen enkele met deze signatuur gevonden. De tekst op de achterkant kan duiden dat het gemaakt is voor één of ander 20-jarig jublileum of zoiets (1916-1936). Het is olieverf op triplex en er zit geen lijst om.

    Ik heb de plek even op Google Earth opgezocht, de 5 huisjes (is achterkant) staan er nog steeds. Mijn vader was kunstschilder (Synco Schram de Jong) en ik ben geboren op de Krispijnseweg, niet zover van de kerk af. Dit schilderijtje kreeg mijn moeder een jaar of 10-15 geleden van een vriendin (beiden waren toen ergens in de 90 jaar oud. Toen mijn moeder 5 jaar geleden overleed kwam dit schilderijtje weer tevoorschijn. Zou leuk zijn als ik te weten kan komen welke 'van Beek' dit geschilderd heeft, kan natuurlijk ook een onbekende amateur zijn geweest.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.