Informatie gezocht

W.J. Burksen

Gepost door AstridS35 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

• W.J. Burksen

18 januari 2019 14:23
    Ik ben op zoek naar informatie over de schilder W.J. Burksen. Ik vind op Google vrijwel niets. Ik vind wel afbeeldingen van andere schilderijen en hij lijkt vooral stadsgezichten van Amsterdam te hebben gemaakt. Ik heb het schilderij (bijlage) van de Prinsengracht met de Westerkerk gekocht. In Zwitserland nota bene...
    Is er iemand die meer weet?
    Alvast hartelijk bedankt.
  • Re: W.J. Burksen

19 januari 2019 13:29
    W.J. Burksen leefde in de 19e eeuw en was vooral rijtuigschilder: [rkd.nl]

Dit is een 20ste eeuws schilderij van rond of vlak na de oorlog. Misschien had hij een zoon die hij naar zichzelf heeft genoemd, maar die is in de Nederlandse databases niet bekend.

Op Catawiki meldt iemand dat hij huisschilder was: [veiling.catawiki.nl]

26 november 2020 23:02
    Hallo. Dit is waarschijnlijk Willem Johannes Burksen, de vader van mijn oma. Er staan een dertigtal schlderijen van hem op het Internet. Leefde van 1857-1935, maar staat op veel plekken als 1875.1935. We zijn nog aan het uitzoeken of dat inderdaad een typfout is.

Groet. Roy

05 november 2024 23:37
    Hoi Astrid,

Dit is ook de vader van mijn oma (de oma van Roy moet een zus zijn geweest van mijn oma). Ik vind het een mooi schilderij en ik zou graag een schilderij van mijn overgrootvader willen kopen. Mocht je het ooit willen verkopen, dan kun je mij een mailtje sturen.

Groet,
    Jacco

19 januari 2025 15:28
    Hoi Jacco,
    Vlgs mij heb ik ook een schilderij van jouw opa in mijn bezit.
    Betreft een schilderij van de Bloemenmarkt met de Westertoren.
    Ik wil deze best aan jou verkopen.
    Ik hoorvgraag of je interesse hebt.
    Met vriendelijke groet
    Karin