Informatie gezocht

W.J. Burksen

Gepost door AstridS35 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • W.J. Burksen

    18 januari 2019 14:23
    Ik ben op zoek naar informatie over de schilder W.J. Burksen. Ik vind op Google vrijwel niets. Ik vind wel afbeeldingen van andere schilderijen en hij lijkt vooral stadsgezichten van Amsterdam te hebben gemaakt. Ik heb het schilderij (bijlage) van de Prinsengracht met de Westerkerk gekocht. In Zwitserland nota bene...
    Is er iemand die meer weet?
    Alvast hartelijk bedankt.
  • Re: W.J. Burksen

    19 januari 2019 13:29
    W.J. Burksen leefde in de 19e eeuw en was vooral rijtuigschilder: [rkd.nl]

    Dit is een 20ste eeuws schilderij van rond of vlak na de oorlog. Misschien had hij een zoon die hij naar zichzelf heeft genoemd, maar die is in de Nederlandse databases niet bekend.

    Op Catawiki meldt iemand dat hij huisschilder was: [veiling.catawiki.nl]
  • Re: W.J. Burksen

    26 november 2020 23:02
    Hallo. Dit is waarschijnlijk Willem Johannes Burksen, de vader van mijn oma. Er staan een dertigtal schlderijen van hem op het Internet. Leefde van 1857-1935, maar staat op veel plekken als 1875.1935. We zijn nog aan het uitzoeken of dat inderdaad een typfout is.

    Groet. Roy

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.